Image

Карітас України і Prometheus навчатимуть педагогів протистояти стресу

Карітас України разом із платформою онлайн-освіти Prometheus запускає навчальний курс «Стрес-менеджмент для освітян».

Старт безкоштовного курсу відбудеться 29 вересня. По завершенню слухачі та слухачки отримають сертифікат.

Навчальна програма курсу побудована на сучасних науково обґрунтованих підходах та перевірених практиках із психологічної підтримки учасників освітнього процесу, які пережили чи переживають стресові події.

«Ми розуміємо, що в час війни перед освітянами постає ще більше нових викликів. Їх подолання вимагає специфічних знань і вмінь, зокрема з психології. Тож цей курс розроблений для того, щоб допомогти педагогам підвищувати рівень власної психологічної компетенції. Плануємо, що більш ніж 2500 педагогів зможуть безкоштовно отримати користь від курсу, розповідає одна з авторок та спікерок курсу, менеджерка проєкту «Психосоціальна підтримка учасників освітнього процесу в умовах воєнного часу в Україні» Карітасу України Марина Мартиненко.

Над курсом також працювали психологиня, докторка філософії, арттерапевтка Наталя Сиротич, психологиня, викладачка кафедри психології Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя Оксана Козак, педагогиня, практикиня ненасильницької комунікації, учасниця форум-театру Вікторія Проскурня, психологиня, психотерапевтка Уляна Коцеміра та Анна Кілас, менеджерка проєктів міжнародного благодійного фонду «Карітас України».

Програма курсу має п’ять модулів:

1. War-Work-Life Balance: як отримувати задоволення від роботи в часи постійного стресу. Учителі й (само)допомога.
1.1. Стрес-фактори в педагогічній роботі: техніки (само)допомоги
1.2. (Само)менеджмент для вчителів: потреби, мотиви, бажання
1.3. Як залишатися в життєвих контекстах: пошуки внутрішньої опори та підтримка зв’язків із освітньою спільнотою.

З цього модуля педагоги зможуть дізнатись про важливість дотримання принципів самоменеджменту, навчитись виявляти головні стрес-фактори для освітян, а також ефективно використовувати наукові методи протидії та рефлексивні практики.

2. Учителі й «діти війни». Як допомагати учням долати виклики.
2.1. Учні online: як налагодити комунікацію?
2.3. Сучасні діти та їхні цінності: на що варто зважати педагогам?
2.2. Дитячий стрес: як надавати ресурсно зорієнтовану допомогу?

Другий модуль досліджує місце онлайн-комунікації в житті дітей загалом і «дітей війни», зокрема, та роль учителя/учительки в ньому. Розглядає цінності й інтереси сучасних дітей і наводить способи екологічного формування загальнолюдських цінностей. А також пропонує 7 маркерів для визначення дитячого стресу та ресурсно зорієнтовану модель його подолання – BASIC Ph.

3. Учитель – учителю. Як психологічно підтримувати колег, якщо ти не психолог?
3.1. Як створити безпечне психологічне середовище? Педагог/педагогиня і педколектив.
3.2. Як «екологічно» підтримати колег? Емпатія та принципи здорової комунікації
3.3. Як конструктивно говорити про свою роботу? Рефлексивні бесіди в педагогічному колективі

Цей блок містить практичний інструментарій для покращення психологічної безпеки у освітньому закладі. Він ознайомить педагогів із принципами екологічного спілкування з акцентами на «активне» слухання» та емпатію. Педагоги зможуть навчитись вести рефлексивні розмови про роботу, які, без сумніву, підтримуватимуть педагогічний колектив.

4. Школа та колектив. Як сформувати та зберегти (еко)атмосферу.
4.1. Як забезпечувати систему підтримки в педагогічній команді?
4.2. Як підвищувати психологічний добробут шкільного персоналу?
4.3. Як школам популяризувати професійне визнання учителів?

Чому турбота про колектив починається з кожного та кожної? Як школам підтримувати педагогічні команди? Чому важливо висловлювати вдячність персоналу та дбати про психологічний добробут колективу? Відповіді на ці питання педагоги зможуть отримати в четвертому модулі курсу.

5. Учителі й батьки. Школа в умовах війни: як навчати, навчатися й підтримувати.
5.1. Збереження дитячого психічного здоров’я в системі «школа-сім’я»
5.2. Можливості та виклики дистанційного навчання в умовах війни
5.3. Агресивна поведінка в дітей як базовий механізм захисту

Модуль містить рекомендації для дорослих – батьків та вчителів – щодо збереження психічного здоров’я дітей. Розглядає основні виклики дистанційного навчання в контексті нових можливостей. Аналізує шляхи перетворення агресивної поведінки на конструктивну.


Якщо Ви бажаєте пожертвувати кошти Карітасу України та підтримати нашу діяльність з допомоги потребуючим – перейдіть за посиланням: https://caritas.

Categories: News | Новини

Залишити відповідь