![](https://caritas.ua/wp-content/uploads/2021/01/1.jpg)
Найчастіше основні зусилля дорослих спрямовані на «слухняність», «вихованість» «відповідність» вимогам соціуму, а також розвиток інтелекту і навичок та здатності їх презентувати. Разом з тим батьки, педагоги направляють увагу і на те, щоб дитина «була хороша» (мала моральні принципи, здатність до емпатії).
Але, погодьтеся, в першу чергу, найголовніше, щоб дитина була щаслива, щоб вона змогла справлятися з життєвими труднощами, була стресостійкою, була задоволена своїм життям. Стійкість до стресу – це висока здатність до саморегуляції, емоційна стійкість, уміння зберігати внутрішній спокій.
Мета проекту «Психосоціальний супровід (ПСС) для дітей та батьків/опікунів у буферній зоні на сході України» — сприяння покращенню благополуччя та зміцненню стійкості місцевих громад, які постраждали внаслідок конфлікту на сході України. Програму «Безпечний простір» НаУКМА Карітас активно впроваджує в проєктних локаціях вже третій рік. Слід зазначити, що ефективність і екологічність цієї програми для психічного здоров’я дитини доказана і обґрунтована.
Заняття для дітей включають в себе 7 модулів , які адаптовані під різні вікові категорії.
1). Встановлення контакту. На цьому етапі соціальні працівники Карітасу знайомлять учасників групи, разом з дітьми прописують правила. Дорослі також дбають про те, щоб в групі була створена атмосфера унікальності і прийняття кожної дитини.
![](https://caritas.ua/wp-content/uploads/2021/01/2-1024x768.jpg)
2). Вивчення потреб. На другому занятті визначаємо потреби та чинники, які впливають на здоров’я учасників групи.
![](https://caritas.ua/wp-content/uploads/2021/01/3-1024x576.jpg)
3. Керування реакціями. Навчити розуміти, що думки впливають на наші емоції та випробувати способи екологічного вираження почуттів – цьому вчяться діти в третьому блоці. Дітей знайомлять з різними емоціями; разом обговорюють джерела виникнення почуттів; створюють безпечний простір для вільного виявлення різних почуттів.
![](https://caritas.ua/wp-content/uploads/2021/01/4-1024x768.jpg)
4.Навички розв’язання проблем. Визначаємо, які бувають види конфліктів; навчаємо конкретних навичок розв’язання конфліктних ситуацій; опановуємо чотири крокову модель розв’язання конфліктних ситуацій.
![](https://caritas.ua/wp-content/uploads/2021/01/5-1024x768.jpg)
5. Позитивні активності. В цьому блоці разом навчаємось планувати позитивні активності, які б давали задоволення та повертали почуття контролю.
![](https://caritas.ua/wp-content/uploads/2021/01/6-1024x576.jpg)
6. Позитивне мислення. Вчимо формулювати позитивні думки, планувати позитивне майбутнє.
![](https://caritas.ua/wp-content/uploads/2021/01/7-1024x768.jpg)
7. Відновлення соціальних контактів. На останньому занятті актуалізуємо значущість людського спілкування; показуємо цінність дружби; вчимо створювати план соціальних контактів, розвиваємо навички здобуття підтримки соціального оточення.
![](https://caritas.ua/wp-content/uploads/2021/01/8-1024x576.jpg)
Також в межах проєкту навчання можуть пройти і батьки. На заняттях матусі і татусі поглиблять знання з питань виховання дітей, матимуть можливість поділитися своїм досвідом сімейного виховання і проаналізувати особистий педагогічний досвід; підвищити свою психолого–педагогічну компетентність у питаннях дитячо–батьківських стосунків. Окрім того, матимуть можливість отримати цікаві та дієві техніки та вправи.
Якщо Ви бажаєте пожертвувати кошти Карітасу України та підтримувати благодійний проект – перейдіть за посиланням: https://caritas.ua/donate/