Image

7 інноваційних підходів організації роботи програми «Освіта, формація та захист дітей» Карітасу Україна

За останнє десятиліття гуманітарний сектор почав активно інвестувати в інновації, шукати нові та ефективні рішення для реагування на кризи та виклики.

Карітас України долучається до вирішення багатьох проблем українського суспільства – соціальної нерівності, бідності, порушення прав людини, реагування на війну тощо – і саме інновації в найкращий спосіб допомагають відреагувати на потребу, розсунути свої межі, змінити рівень впливу та допомогти потребуючому.

Програма «Освіта, формація та захист дітей» Карітасу України та його місцевих організацій по всій країні продовжує аналізувати стратегії та підходи, які допомагають надавати ефективну допомогу та залучати потребуючих в межах проєктів.

Тому саме розповіддю про інноваційні підходи ми хочемо продовжити серію публікацій про кращі практики Карітасу.

Інновація 1. Людиноцентричний підхід та дизайн мислення

Спеціалісти Карітасу завжди прагнуть зрозуміти індивідуальні потреби кожного потребуючого і надати їм найвідповіднішу допомогу. Проте люди часто не можуть сказати, які саме в них потреби, або елементарно не до кінця їх усвідомлюють. В цих ситуаціях розробити кращі рішення соціальних проблем соціальним працівникам та координаторам допоможе техніка дизайн-мислення.

Приклад:. спеціалісти Карітасу виявили, що в одному населеному пункті є група дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах. Команда вирішила індивідуалізувати допомогу, враховуючи унікальні потреби кожної дитини. Оцінка потреб показала, що деякі з них потребують психологічної підтримки, інші – додаткової освіти, а ще дехто просто хоче мати можливість відчути себе частиною спільноти.

Отже, команда розробила індивідуальні плани допомоги, які включали в себе проведення терапевтичних сесій для тих, хто потребував психологічної підтримки, організацію додаткових уроків та майстер-класів для розвитку навичок, а також створення простору, де діти могли спілкуватися, вивчати та розвиватися разом.

Інновація 2. Сторітелінг та емоційний зв’язок

Партнери, жертводавці, благодійники, волонтери та звичайні люди шукають значущих зв’язків із ініціативами, які вони підтримують. Карітас України розповідає історії, щоб вони відгукувались людям та надихали їх на дії.

Історії успіху – розповіді про змінене життя – гуманізують статистику та створюють емоційні зв’язки. Автентичність і прозорість історій зміцнюють довіру людей, заохочуючи надавати допомогу та підтримку ініціатив та рішень.

Приклад: Карітас ділиться історіями з реального життя дітей, врятованих від бідності, війни та інших складних подій у їхньому житті. Відео, розповіді та відгуки демонструють трансформаційний вплив пожертвувань, сприяючи співпереживанням людей та стимулюючи їхню дотичність до змін.

Інновація 3. Використання сучасних цифрових технологій для ефективної та прозорої допомоги

Карітас активно використовує сучасні технології для полегшення доступу до допомоги та забезпечення її ефективності: можливості соціальних мереж, веб-платформ для подачі заявок на допомогу, електронних реєстрів, а також використання цифрових інструментів для прозорого і підзвітного процесу надання гуманітарної допомоги та здійснення моніторингу та оцінки результатів програм.

Приклад: Карітас використовує інструменти Facebook, щоб зібрати кошти для благодійних акцій, таких як «Шкільний портфелик», «Великодній кошик», «Кубок Карітасу», «Літнє таборування дітей» та інші. Ці платформи дають можливість підтримувати важливі проєкти, долаючи географічні кордони.

Інновація 4. Навчальні програми, тренінги та методичні матеріали на основі кращих практик Карітасу

Карітас розробляє та впроваджує інноваційні програми навчання та розвитку, спрямовані на підвищення кваліфікації, обізнаності та здобуття нашими цільовими аудиторіями необхідних нових навичок та компетенцій. Ми активно взаємодіємо з міжнародними партнерами та організаціями, обмінюючись досвідом та найкращими доказовими підходами до надання допомоги.

Приклад: Онлайн курс від Карітасу «Стрес менеджмент для освітян» на платформі Prometheus дозволив отримати необхідні компетенції понад 12 000 педагогам, які працюють з дітьми в часи війни.

Навчальна програма курсу побудована на сучасних науково обґрунтованих підходах та перевірених практиках із психологічної підтримки учасників освітнього процесу, які пережили чи переживають стресові події.

Інновація 5. Стратегії гейміфікації та інтерактивні навчальні формати

Карітас використовує інтерактивні методи навчання та спілкування, такі як ігри, рольові ігри, воркшопи та інтерактивні дискусії, щоб залучити бенефіціарів та підвищити їхню увагу та зацікавленість.

Гейміфікація допомагає взаємодіяти з цільовими аудиторіями в цікавій та інтерактивній формі. Мультики «Шлях супергероя» зібрали понад 10 000 переглядів.

Приклад: Багато проєктів Карітасу запускали інтерактивні кампанії в соціальних мережах. Дітей та родини заохочували брати участь в конкурсах, вікторинах, квізах, онлайн марафонах, з метою психосоціальної підтримки в період ізоляції та карантинних обмежень.  До дня доброти учасникам проєктів запропонували сфотографувати та описати «5 справ доброти» і за допомогою хештегу поділитися ним в соцмережах. Найактивніші та найкреативніші учасники отримали ексклюзивні винагороди від Карітасу, а всі інші – заохочувальні призи. Ця та подібні активності не лише генерують контент, створений бенефіціарами, але й розширюють охоплення і видимість організації Карітас.

Інновація 6. Гібридні моделі надання послуг

Карітас розробляє гібридні моделі надання послуг, які поєднують в собі онлайн та офлайн елементи задля забезпечення максимальної доступності та ефективності.

Приклад: спеціалісти одного з проєктів Карітасу проводять цикл онлайн сесій за методологією «Діти і війна» для дітей, які в залишаються в громадах Донецької області, наближеної до лінії розмежування, а в Хмельницькій області впроваджують цю ж методологію очно. Варіація форматів доступна також і при консультуванні психолога.

Моніторинг і оцінка обох форматів надання послуг демонструють актуальність та ефективність запропонованих активностей. Формат послуги адаптується до потреб та безпекової ситуації.

Інновація 7. Підвищення культури навчання та спілкування

Карітас регулярно проводить внутрішнє навчання та програми, які розвивають у співробітників належні навички, необхідні для інноваційної діяльності та лідерства.

Також це стимулює внутрішні комунікації та насаджує культуру безперервного навчання.

Приклад: у 2023 році в межах тільки одного напрямку «Освіта, формація та захист дітей» було проведено 35 відкритих заходів, які відвідали понад 1000 співробітників. Цікавим є те, що тренерами в більшості навчань виступали експерти Карітасу, які проявили себе найкращим чином. Підтримка ініціативних співробітників через визнання їхніх досягнень, також підштовхує інших до активної участі у запровадженні креативних ідей.

Попередні матеріали із серії “Кращі практики”:

Топ-5 інноваційних підходів спеціалістів Карітасу України в напрямку catch-up освіти та надолуження знань

«Цим ви також допомагаєте дитині»: 7 ефективних методів роботи з батьками у організаціях Карітасу

За що підлітки так люблять Карітас: 6 цікавих та ефективних підходів в роботі зі старшими дітьми

________________________________________________________________________________________________________________

Якщо Ви бажаєте пожертвувати кошти Карітасу України та підтримати нашу діяльність з допомоги потребуючим – перейдіть за посиланням: https://caritas.ua/donate/
Categories: News | Новини