Image

Карітас України навчає педагогів надавати дітям психосоціальну підтримку, використовуючи незвичні інструменти

За рік повномасштабної війни в Україні на перший план закономірно вийшла тема психічного здоров’я. Пролонгований стрес та необхідність жити в його умовах дуже впливають на українців.

Одна з найбільш вразливих категорій – діти, адже в таких складних умовах їм доводиться зростати і формуватися. На роботу з дітьми в Україні зараз направлені багато різних проєктів та програм, але далеко не всі вони є цікавими та зрозумілими для самих бенефеціарів.

Створюючи серією дидактичних стендів «Психічне здоров’я: шлях супергероїв», фахівці Карітасу України прагнули розробити саме такий проєкт, який вподобають діти. Стенди допоможуть їм краще зрозуміти свої стани, розв’язувати проблеми, покращити комунікацію та допомогти собі у стресовій ситуації.

«Запропонований  інструмент – це збірний образ плаката і роздаткового матеріалу, особлива організація навчального матеріалу, спрямована на розвиток творчого потенціалу та пізнавальної активності. Це не тільки розширює кругозір, але і формує навички та вміння», – пояснює авторка методики, менеджерка проєкту психосоціального супроводу для дітей Карітасу України Марина Мартиненко.

9 лютого педагоги із Одеської, Тернопільської та Хмельницької областей мали можливість навчитися працювати із цим унікальним дидактичним інструментом.

На певний час вчителі перетворилися на дітей, об’єдналися у команди  та в невимушеній формі квесту пізнали непросту та «дорослу» тему стресу, вчилися долати труднощі, шукати відповіді на важливі питання і ділитися власним досвідом.

«Під час навчання з використанням даних стендів я відкрила для себе широкий спектр можливостей. Тепер зможу адаптувати цей інструмент для роботи з дітьми різних вікових категорій», – зауважила вчитель з багаторічним педагогічним досвідом Олена Ливень.

«Цей метод інформує дітей про наявні засоби підтримки власного психічного здоров’я, вчить дітей практичним прийомам стресостійкості, коупінговим стратегіям, методам стабілізації та відновлення», коментує психолог Карітас Тернопіль Юлія Геруля.

Запропонований освітній інструмент поєднує у собі елементи проблемного навчання, кейс- та ігрові технології. Це забезпечує високий ступінь замінності в навчальному процесі, взаємодію учнів між собою та педагогом, емоційність і творчий характер заняття, самостійність у прийнятті рішення, можливість набути умінь і навичок за відносно короткий термін.

Теми, які розкриватимуть стенди: «Стрес друг чи ворог», «Керування емоціями», «Ненасильницька комунікація», «Техніки аналізу проблем для їх вирішення», «Позитивні активності», «Власні ресурси та турбота про себе».

Стенди відповідають всім вимогам до предметно – розвиваючого середовища. Вони інформативні, багатофункціональні, сприяють розвитку та формуванню пізнавальної активності; можуть використовуватись одночасно групою дітей (в тому числі за участю дорослого як партнера); їхні структура і зміст доступні дітям різних вікових категорій; забезпечують ігрову, пізнавальну, дослідницьку та творчу активність учнів, спонукають до взаємодії; окрім пізнання та інтелектуального розвитку, звертаються до емоцій; залучають особистий досвід учасників, аналізують реальні ситуації з повсякденного життя.

Кожен стенд має свою тему, чек лист дій ведучого з покроковим алгоритмом та скриптом, дидактичне обладнання, роздатковий матеріал,  необхідний для виконання завдань.

5 стендів об’єднують головні персонажі, стилістичне оформлення та загальна мета. Уніфікований механізм проведення дозволить використовувати цю виставку й іншим педагогам школи при технічній допомозі навченого вчителя.

На кожному стенді є QR-код, який веде до сторінки з матеріалами для дітей – іграми, коміксами та мультиками, які підсилять сприйняття дітьми інформації.

Наступним кроком буде впровадження освітнього інструменту: навчені педагоги будуть самостійно проводити психосоціальні заняття для учнів своїх шкіл, використовуючи стенди у своїх школах, проєкт “Стійкість та Розвиток” надаватиме методологічну підтримку педагогам, які впроваджуватимуть цей інструмент.

Педагоги, які проходили навчання методології – є співробітниками проєкту «Психосоціальна допомога дітям шкільного віку на території Одеської, Тернопільської, Хмельницької областей під час війни в Україні».

Дизайн та вироблення стендів стало можливою завдяки проєкту “Формула стійкості” Інституту лідерства та управління Українського Католицького Університету за фінансової підтримки ЮНІСЕФ та Уряду Кореї.


Якщо Ви бажаєте пожертвувати кошти Карітасу України та підтримувати благодійний проект – перейдіть за посиланням: https://caritas.ua/donate/

Categories: News | Новини

Залишити відповідь