Карітас України провів воркшоп «Вивчені уроки», щоб забезпечити обмін і тиражування передових практик і запобігти повторенню помилок.
Захід відбувся в рамках проєкту «Психосоціальна допомога дітям шкільного віку на території Одеської, Тернопільської, Хмельницької областей під час війни в Україні», який реалізується за підтримки Caritas Austria та Renovabis.
На зустріч у Трускавці приїхали психологи, координатори, соціальні працівники, спеціалісти з комунікації та спеціалісти з моніторингу та оцінки проєкту з Карітасу Тернопіль, Карітасу Хмельницький та Карітасу Одеса.
Воркшоп за методикою Lessons Learned дозволив командам проєкту зафіксувати позитивний (успіхи, сильні сторони) та негативний (виклики, слабкі сторони) досвід, а також те, яких змін та результатів ми прагнемо досягти і що для цього потрібно зробити.
«Важливо зазначити, що аналіз та вивчення уроків дозволяє індентифікувати успішні стратегії та практики та застосовувати їх у майбутньому для покращення роботи та досягнення кращих результатів, – пояснює Марина Мартиненко, психолог та керівник проєкту «Стійкість та розвиток» Карітасу України. – Вивчення уроків допомагає відстежувати досягнення, показники та результати, інформуючи донорів та громаду про те, як використовуються ресурси. Навчання на основі вивчених уроків допомагає персоналу та волонтерам Карітасу розвивати свої навички та компетенції у сфері гуманітарної допомоги та соціальних послуг».
Для більш глибокого розкриття питань, учасники використовували SWOT-аналіз та фасилітаційну техніку «Світове кафе». Розробили стратегію впровадження змін та покращень на наступний рік, адже воркшоп гармонійно поєднався зі стартовою зустріччю початку третьої фази проєкту «Психосоціальна допомога дітям шкільного віку…».
Проєкт триватиме до вересня 2024 року. Він спрямований на поліпшення психосоціального благополуччя дітей та їхніх батьків, зміцнення їх стійкості та здатності подолати наслідки кризи.
Тому на початку третьої фази команда проєкту вважала доцільним провести такий захід, щоб здійснити аналіз та узагальнити набутий досвід під час перших двох фаз проєкту, систематизувати та оцінити досягнуті результати, виявити ключові позитивні аспекти та виклики, покращити планування, подальшого розвитку на основі набутого досвіду.
Нагадаємо, що цільовими групами проєкту є діти шкільного віку, батьки та інші члени сімей/опікуни, вчителі у школах. Завдання проєкту полягає у створенні безпечного середовища для дитини, де вона може навчатися та грати, та яке сприятиме посиленню її індивідуальної стійкості та життєвих навичок.
За дві фази дозволили обладнати та відкрити у 18 школах 12 громад трьох областей «Простори, дружні до дитини».
«Було організовано майже 350 заходів для дітей, – перераховує Марина Мартиненко. – 8500 дітей скористалися можливостями розвивати, грати і будувати довготривалі довірливі відносини з однолітками та соціальними працівниками у наших просторах.
Понад 1600 батьків було залучено до батьківських груп, де вони отримували інформацію як створювати більш сприятливе та дбайливе сімейне середовище, та 487 педагогів взяли участь в «Програмі емоційної підтримки та професійного зростання» Національного університету «Києво-Могилянська академія».
Якщо Ви бажаєте пожертвувати кошти Карітасу України та підтримати нашу діяльність з допомоги потребуючим – перейдіть за посиланням: https://caritas.ua/donate/