Національна і регіональні команди Карітасу намагаються працювати злагоджено. Саме для цього відбуваються регулярні оглядові моніторингові візити на локації. Виїзди «в поля» дають змогу оцінити реалізацію програм, зрозуміти виклики та прогалини, а також сформулювати шляхи реагування на них.
У жовтні 2025 року менеджерки проєктів «Готуємо дітей та молодь до майбутнього» Ірина Пухняк і «Стійкість і розвиток» Марина Мартиненко програми “Освіта, формація та захист дітей” Карітасу України здійснили відвідини Дитячих центрів Карітас Івано-Франківськ і Карітас Чернівці, а також безпечних просторів Карітасу Хмельницький у школах області. Познайомитись із роботою своїх проєктних команд вони також запросили представницю донора, програмну менеджерку Карітасу Австрії Ольгу Чертіліну.


«Такі візити також допомагають посилити партнерства: з місцевою владою, школами, громадами, – пояснює Марина Мартиненко. – Вони відкривають нам шлях до сталого розвитку дитячих програм і появи нових можливостей. Наприклад, таборів, тренінгів чи розширення мережі безпечних просторів».
У Карітасі Івано-Франківськ команда національного офісу разом із представницею Карітас Австрія відвідала Дитячий центр, поспілкувалася з керівництвом та педагогічними командами. Дорослі також долучились до занять з дітьми та підлітками, а вже після цього узгодили з партнерами подальші кроки.


Менеджерка проєкту «Готуємо дітей та молодь до майбутнього» Ірина Пухняк розповідає, що команді центру вдалось налагодити системну роботу. «Зранку батьки приводять дітей на заняття з підготовки до школи, а також на логопедичні сесії – як групові, так і індивідуальні, залежно від потреб дитини. А після обіду до центру приходять вже школярі, для яких проводять заняття з наздоганяючої освіти, профорієнтацію тощо», – зазначає менеджерка.
Фахівці центру – педагог, психолог, соціальний працівник і логопед – діють як єдина команда, що забезпечує цілісний підхід до дитини. У роботі вони дотримуються методичних матеріалів Карітасу щодо створення безпечного та підтримувального середовища.
У Івано-Франківську також вдалось поспілкуватись не лише із керівництвом та працівниками Карітасу, але і з місцевою Службою у справах дітей. «Нам необхідно активніше співпрацювати з ними щодо раннього виявлення кризових ситуацій у сім’ях, реагування на такі випадки та запобігання їм, – пояснює Ірина Пухняк. – Другим нашим спільним викликом є розширення кількості послуг для дітей та сімей, які надаються у громадах».


У Карітасі Чернівці відбулось знайомство з новою директоркою Тетяною Панків. Вона засвідчила свою високу зацікавленість у розвитку дитячого напряму, адже у Дитячому центрі вже створено чудові умови для різних вікових груп, проводяться заняття для дітей із прихистків та дітей-сиріт різних вікових груп.
Робота центру побудована так, що зручно всім. Ранком приходять діти віком від 4-6 років, вони двічі на тиждень по 3 години мають заняття щодо підвищення психологічної готовності до школи, пізнавальні розвиваючі вправи для дрібної моторики, стійкості уваги та розвитку навичок. Після дошкільнят о 14:00 приходять діти з місцевих потребуючих родин, які після школи мають кулінарні заняття в центрі, роботу з психологом та творчі заняття з соціальним педагогом.
Команда моніторингового візиту також відвідала соціальну кав’ярню та екоферму Чернівецької єпархії. «Наразі там створена інфраструктура для розміщення 38 дітей і 4 дорослих, тобто потенційний майданчик для дитячих таборів із поєднанням відпочинку, контакту з тваринами та навчальних активностей», – розповідає Ірина Пухняк.
У свою чергу представниця донора Карітас Австрії Ольга Чертіліна розповідає, що її у цих Карітасах вразив і потішив новий елемент проєкту «Готуємо дітей та молодь до майбутнього» – робота з логопедами. «Це дуже затребувана послуга, адже вона доволі коштовна і не всі батьки можуть собі її дозволити. До того ж, у вразливих родинах часто навіть не розуміють, що дитині потрібна допомога логопеда”, – зазначає вона.


Під час візиту до Карітасу Хмельницький представникам Карітасу Австрії та Карітасу України вдалося відвідати 5 із 12 безпечних дитячих просторів, які працюють в рамках проєкту «Стійкість і розвиток». Візити супроводжувалися спостереженням та навіть участю у заняттях різного формату – від інтерактивних ігор до тематичних сесій із розвитку комунікації та соціальних навичок.
Сильне враження справили дитячі парламенти в школах. «Старшокласники презентували власні ініціативи з покращення шкільного середовища та взаємопідтримки однолітків. Це показник того, що учні не просто «отримувачі допомоги», а співтворці змін у громаді», – зазначає менеджерка проєкту «Стійкість і розвиток» Марина Мартиненко.



Команди на місцях – психологи, соціальні педагоги і фасилітатори – продемонстрували, що впевнено використовують методики, які допомагають дітям і педагогам розвивати емоційну стійкість і почуватися в безпеці. «Дуже помітно, що у школах формується нова культура взаємодії, коли діти, батьки і вчителі спільно створюють підтримуюче середовище, – уточнила менеджерка проєкту. – Це видно навіть у дрібницях: довірі між дітьми і дорослими, щирих розмовах між ними, ініціативності старшокласників – вони не бояться, бо будуть почуті».
Ольга Чертіліна додає, що особливо цінно, що до роботи залучені фахівці, які добре розуміють психосоціальну ситуацію родин наших бенефіціарів і можуть якісно допомагати дітям. «Дуже приємно бачити, як це впливає на їхній розвиток і майбутнє, – каже програмна менеджерка Карітасу Австрії. – Якщо у вас є можливість підтримати цю програму – зробіть це. Це інвестиція в майбутнє цих дітей і нашої країни».



Якщо Ви бажаєте пожертвувати кошти Карітасу України та підтримувати благодійний проект – перейдіть за посиланням: https://caritas.ua/donate/
