Image

25 дитячо-молодіжних центрів Карітасу працюють за методикою Самоорганізованого освітнього простору

Соціальні педагоги та психологи Карітасу України мають унікальний досвід роботи з дітьми та готові ним ділитися з колегами.

Широковідому в усьому світі методику Самоорганізованого освітнього простору, яка схвалена для використання в закладах освіти Міністерством освіти і науки України, осередки мережі Карітасу апробували ще у 2018 році, завдяки співпраці із Карітасом Австрії.

Самоорганізований освітній простір – це спосіб організації освітнього процесу, де вчитель виконує роль фасилітатора, задаючи дітям так звані великі питання, які породжують мотивацію пізнавати і відкривати щось нове, працювати в командах, формувати навички комунікації та презентації, розвивати критичне мислення.

У процесі пошуку можливих відповідей діти розвивають мотивацію пізнавати і досліджувати щось нове, навчаються працювати у команді, здобувають навички критичного мислення.

«Вже понад 25 дитячо-молодіжних центрів, які функціонують на базі Карітасів, пройшли спеціальні навчання та заходи із обміну досвідом та використовують методику самоорганізованого освітнього простору», – розповідає менеджер проєктів Карітасу України Анна Кілас.

Нещодавно у місті Трускавець відбувався тренінг з методики Самоорганізованого освітнього простору. Соціальні працівники, соціальні педагоги, психологи та координатори із 10 регіональних організацій Карітасу змогли не тільки пройти інноваційне навчання, а також здобути практичні навики із впровадження ефективної методики роботи з дітьми та молоддю.

«Ця методика дає учням змогу проявити самостійність, спонукає їх до спільної діяльності в групі для досягнення самостійно визначеної мети, навчає працювати в команді, визначати ролі під час групової діяльності та розвиває широкий ряд інших мʼяких навичок», – уточнює Анна Кілас.

На навчанні особливу увагу приділяють суті великого питання (питання, які не мають однозначної, легкої відповіді або взагалі її не мають), його видам (відкриті, неоднозначні, сфокусовані, складні, важкі) та змісту (фантастика, наукова галузь, філософія, культура, життєвий досвід).

«Доведено, що зміст великого питання, мотивація його дослідження сприяє готовності учнів до самостійного пошуку інформації як суб’єкта – учасника самоорганізованого освітнього простору.

Показана роль фасилітатора, який, на відміну від учителя, використовує безоцінні судження, створює сприятливу для роботи атмосферу, демонструє повагу до самостійних суджень і підтримує віру учнів у власні сили», – зазначає менеджер проєктів Карітас України Марина Мартиненко.

Одразу після тренінгу учасники випробували опановану методику Самоорганізованого освітнього простору в своїх Карітасах та надіслали відгуки.

«Вирішала не відкладати на довго, а відразу ж після тренінгу спробувати. Вийшло творчо і насичено, – розповіла соціальний педагог Карітасу Донецьк Наталія Порхун.Запропонувала підліткам питання на вибір “Чому люди ставлять мету?”, “Час – це гроші?”, “Чому люди запізнюються?”. Діти поділилися на три групи, дві з них взяли питання про цілі (це були дівчата) і одна група взяла питання “Час – це гроші?” (це були хлопці). Також використала вправи на концентрацію уваги та довіру, вправу на розслаблення “Моє серце”. Вийшло чудово. Ще раз дякую за тренінг!».


Якщо Ви бажаєте пожертвувати кошти Карітасу України та підтримувати благодійний проєкт – перейдіть за посиланням: https://caritas.ua/donate/

Categories: News | Новини

Залишити відповідь