Повна назва проєкту, в рамках якого проводиться дослідження: «Надання ефективного доступу до захисту та базових потреб для постраждалого від конфлікту населення в прифронтових районах на півночі та в центральній частині України»
Сектор: Protection
Області України: Сумська, Чернігівська, Запорізька, Херсонська, Харківська, Донецька.
Збір даних проведено: Карітас Суми, Карітас Чернігів, Карітас Запоріжжя, Карітас Кривий Ріг, Карітас Харків, Карітас Краматорськ.
Період збору даних: 26.10.2023 – 15.12.2023
Дата підготовки звіту по дослідженню: 18.12.2024
Методи збору даних, які були використані:
• Опитування голів домогосподарств
• Глибинні інтерв’ю з ключовими інформантами – головами населених пунктів, представниками державних установ, представниками громадських організацій/ активістами громади у сфері соціального захисту.
Мета дослідження: визначити масштаб і глибину незабезпечених потреб в окремих напрямках сектору Protection в регіонах, які найбільш постраждали від військових дій. Дослідити потреби та рівень задоволеності цих потреб, доступ до послуг у сфері соціального захисту, психосоціальної допомоги, юридичного захисту людей, які постраждали від наслідків війни, враховуючи специфіку найуразливіших верств населення, роботу ринків та присутність інших НДО у прифронтових регіонах України.
Ключові результати дослідження:
Результати проведеного дослідження відображають, що потреби та актуальність послуг відрізняються для різних категорій населення, відповідно до географічного розподілу громад, статі, статусу проживання та категорій вразливості респондентів. При цьому також відрізняються дані, надані головами домогосподарств і ключовими інформантами:
Для голів домогосподарств в усіх регіонах є незадоволеними в повній мірі потреби в гігієнічних товарах (75%), продуктах харчування (62%), медичних послугах (43%), одязі (30%), предметах побуту (30%), оренді житла (26%), опалювальних матеріалах (23%), ремонті (19%), працевлаштуванні (14%), оформленні/відновлені документів (10%), взаємодії з іншими установами (9%), представництві інтересів (8%).
Найбільш незадоволеними потребами населення на думку інформантів є: потреби в гігієнічних товарах (81%), опалювальних матеріалах (78%), пошуку роботи та працевлаштуванні (62%), медичних послугах (59%), оформленні (відновленні) документів (50%), продуктах харчування (47%), взаємодії зі спеціалізованими закладами, службами, установами (41%), представництві інтересів (38%), предметах побуту (37%), одязі (34%), ремонті (34%) та оренді житла (31%).
- Всі послуги кризового центру є актуальними, як на думку голів домогосподарств, так і ключових інформантів. Найактуальнішими, на думку опитаних, є:
- сприяння в забезпеченні термінових базових потреб, інформаційні (довідкові) послуги;
- психоемоційна підтримка для дорослих та надання психологічної підтримки в кризовій ситуації і в подоланні її наслідків;
- Якісне перенаправлення до спеціалізованих закладів, вузько спеціалізованих фахівців та профільних організацій;
- Представництво інтересів при взаємодії з іншими фахівцями та службами.
Половина опитаних зазначили про наявну можливість доступу до послуг соціального супроводу, психосоціальної підтримки, юридичних послуг та представлення інтересів.
30% голів домогосподарств та 66% ключових інформантів обізнані про наявних надавачів послуг соціального супроводу.
ПІБ та посада, відповідального за дослідження та звіт: Ставицька Олена, менеджер з моніторингу та оцінки проєктів.
Tags: #дослідження