Пам’ять – важливий психічний процес, необхідний для ефективного, успішного навчання. Іноді батьки не можуть пояснити чому один матеріал дитина запам’ятовує легко, а інший – ні.
Головна причина нездатності щось запам’ятати – це нерозуміння матеріалу. Чим більше прогалин у розумінні нового, тим важче запам’ятати і нижча успішність. В таких випадках вдаються до зазубрювання, але воно нудне і малоефективне, оскільки вивчений матеріал швидко забувається. Тому дуже важливо не відтворювати – а розуміти, не зазубрювати – а знаходити практичне застосування.
Отож, як допомогти дитині запам’ятовувати охоче?
з’ясувати, що дитині уже відомо про це. Запропонувати уявити “що було б, якщо…” (активно аналізувати та відтворити загальне уявлення про те, що треба запам’ятати);
переповідати своїми словами;
знаходити практичне застосування (показати важливість нового);
якщо обсяг великий, то варто розділити на менші частини;
відводити певний час;
дати час мозку для обробки нової інформації, – робити паузи;
уявити образ чи асоціацію, яку викликає те, що важко запам’ятовується;
повторити перед сном новий матеріал, або те, що складно вирішувалось.
Пам’ятайте, що труднощі в процесі пізнання нового корисні, оскільки важливим є не лише результат, а й сам процес і зусилля, які потрібно докласти.
Найбільше запам’ятовується те, що вимагало великих зусиль. Нехай ваші зусилля будуть результативними, а процес – цікавим та захоплюючим!
Підготувала психолог Дитячого центру Карітасу Борислав Галина Попик
Якщо Ви бажаєте пожертвувати кошти Карітасу України та підтримувати благодійний проект – перейдіть за посиланням: https://caritas.ua/donate/