Image

П’ять кроків до порозуміння та своєчасної допомоги

0 Comments

Одним з найважливіших аспектів реалізації проекту «Поліпшення умов життя вразливих верств населення в буферній зоні Донецької області шляхом покращення сталого доступу до безпечної води», що реалізовується БФ «Карітас Маріуполь» за фінансової підтримки Caritas Ukraine та ОСНА і діє з 1 листопада 2021 року, є безпосередня комунікація з населенням, бо всі дії спрямовані саме на людей, на покращення рівня життя та добробут. Щоб отримати інформацію «як було» і «як стало» потрібна співпраця, взаємодія та спілкування, наполеглива щоденна робота. Фахівці Карітасу Маріуполь розробили 5 анкет, які надають інформацію та покращують комунікацію між різними структурами, людьми та владою. На що спрямоване анкетування, розповідає фахівчиня з моніторінгу та оцінки проекту з модернізації водопостачання у Мар’їнці, Красногорівці та Новомихайлівці Анастасія Сулєіна.

Перша анкета спрямована на ключових респондентів. Це люди, які займають певні осади: голови ВЦА, керівники КП та інженери. Вони мають повну та достовірну інформацію про стан речей у населеному пункті, водозабезпеченні зокрема. «У них завжди можна будь що спитати, дізнатися, проконсультуватися, скорегувати дії, щось запропонувати. Інформація дає можливість надати своєчасну допомогу», – каже Анастасія.

Друга анкета орієнтована на активістів трьох населених пунктів, де реалізується проект з відновлення водопостачання. За допомогою даних, отриманих від цієї групи людей, БФ Карітас Маріуполь» має загальну інформацію про проблеми населеного пункту з питань того ж водозабезпечення, тільки не технічну його частину, а більш соціально спрямовану. З урахуванням, що місцеві активісти приймають участь у моніторінгу виконання проекту та мають контакти з ключовими респондентами, вони контактують з ними від імені місцевого населення, можуть донести думки та пропозиції людей до керівництва.

Третя – орієнтована на кінцевих бенефіціарів, пересічних громадян, споживачів послуг. Ця анкета найбільша за всі, тому що в ній охоплюється дуже багато важливих питань. За допомогою опитувань отримується інформація про якість води у тому чи іншому населеному пункті, її кількість і як це впливає на рівень життя. Також цією анкетою визначаються віковий стан та наявність соціально вразливих груп, які потребують додаткової уваги та допомоги. «Це не перепис населення, це інформація, яка допоможе Карітас України, Карітасу Маріуполь та іншим партнерам зорієнтуватися у подальших проектах, визначити кількість людей, що потребують захисту та допомоги. Коли проект завершиться, ми легко зможемо зв’язатися з цими людьми, дізнатися, як модернізація водопроводу вплинула на якість життя, що змінилося, що ні. Тобто ми маємо зворотній зв’язок», – каже фахівчиня. – Ця анкета дає змогу виявити інші проблеми, які існують на даний час, наприклад, відсутність палива чи потреба у ремонті даху, і які знаходяться поза межами діючого проекту. Залишити без уваги це не можна, то ж ми разом з фахівчинею з адвокації Мариною Чуйко намагаємось допомогти людям».

Четверта анкета стосується соціальної сфери – закладів охорони здоров’я, соціального захисту та освіти. Вона допомагає визначити у якому стані водозабезпечення цих об’єктів, чи було воно взагалі, що треба зробити для його відновлення або покращення. Згідно з умовами проекту дуже важливо покращити якість життя саме таким закладам. У Красногорівці на шляху майбутнього модернізованого водопроводу є і школа, і дитячий будинок, і лікарня. У Новомихайлівці – будинок ветеранів, де багато літніх людей і так далі.

П’ята анкета стосується більше комунікаційної підтримки, яку вже надає наша фахівчиня з адвокації Марина Чуйко. Це будуть дані про результати тренінгів для активістів, населення та керівників комунальних підприємств. В кожному населеному пункті, які охоплює проект, будуть проводитися навчання з комунікаційної підготовки. Марина буде допомагати робітникам КП та активістам вирішувати проблеми або спірні питання за допомогою відкритого спілкування, навчатиме, як складати запити та звернення і працювати з ними. «Таким чином даємо можливість комунальникам вести свою діяльність прозоро, спілкуватися з людьми відкрито, що в решті решт дозволить знизити ризик непорозуміння та конфронтації. У анкеті ми з’ясуємо об’єм та напрямки інформації, якої потребують люди, і які знання люди отримали в результаті адвокаційної кампанії. А ще ми хочемо влаштувати День відкритих дверей у КП, куди прийдуть люди, можливо вирішать нагальні проблеми, почують відповіді, порозуміються, більше дізнаються один про одного. Спілкування – це дуже важлива річ, – каже фахівчиня. – Завжди і у будь якій ситуації. То ж ми намагаємось встановити, а подекуди і відновити комунікації між людьми. А з нами спілкуються, бо нам довіряють».

***Опубліковано в межах проєкту «Поліпшення умов життя вразливих верств населення в буферній зоні Донецької області шляхом покращення сталого доступу до безпечної води», що реалізовується БФ «Карітас Маріуполь» за фінансової підтримки Caritas Ukraine та ОСНА


Якщо Ви бажаєте пожертвувати кошти Карітасу України та підтримувати благодійний проект – перейдіть за посиланням: https://caritas.ua/donate/

Categories: News | Новини

Залишити відповідь