Принципи роботи з постраждалими є важливими для забезпечення ефективної, гуманної та справедливої допомоги та підтримки для осіб, які пережили будь-які види насильства.
Робота з постраждалими людьми вимагає особливого підходу та дотримання певних принципів, спрямованих на їхнє психологічне, фізичне та емоційне відновлення, а також забезпечення їхньої безпеки та прав. Основні принципи роботи з постраждалими включають:
– конфіденційність (нерозголошення інформації про постраждалих);
– недискримінація (різні категорії людей);
– повага поглядів постраждалих (не сперечайтеся, не критикуйте, не осуджуйте);
– пріоритет інтересів постраждалих (задоволення потреб клієнтів);
– відповідальність інтерв’юерів (інформування постраждалих про себе, організацію, ціль, мету та процес взаємодії);
– компетентність (знання законів та наявність досвіду);
– врахування його/її фізичного і емоційного стану, культурного рівня, віку (використання коректних термінів та зрозумілих слів).
– оцінка ризиків для постраждалих та фахівців.
* Створіть атмосферу довіри і забезпечте йому (їй) комфорт;
* запевніть, що бесіда буде носити конфіденційний характер;
* намагайтеся зробити спілкування неформальним, невимушеним;
* підтримуйте візуальний контакт протягом всієї бесіди;
* не відволікайтеся і не перебивайте;
* концентруйтеся тільки на основних моментах, що дозволяють вникнути в суть проблеми;
* заохочуйте співрозмовни(цю)ка. Підкресліть сильні сторони в його\її поведінці, характері;
* не проявляйте відкрито недовіри, але аналізуйте розказане співрозмовни(цею)ком;
* задавайте питання по одному, формулюйте їх коротко, просто і чітко;
* намагайтеся уникати питань, які передбачають отримання емоційних відповідей.
* постраждалі можуть відмовитися від допомоги. Не допомагайте проти волі людини;
* дати час. Не тиснути порадами і допомогою;
* сказати – «коли ти будеш готовий\а я буду готовий\а поговорити і вислухати»;
* не кажіть, що розумієте його\її. Ви насправді не знаєте, що було з людиною;
* не кажіть хто правий, а хто винен;
* не кажіть, що там було погано, а тут добре;
* не кажіть – забудьте, що там було;
* не перебільшуйте і не зменшуйте значення сказаного;
* не давайте помилкових, нездійсненних обіцянок;
* у розмові ми націлюємося не на проблему, а на сильну сторону людини \ її ресурси;
* не бійтеся визнати, що вам потрібен час, щоб прояснити якісь питання.
Пам’ятайте, якщо ви знаєте про випадки торгівлі людьми, ваш обов’язок як громадянина /громадянки України повідомити цю людину про можливість отримати допомогу. Якщо дана ситуація відбувається зараз звертайтеся до Національної поліції України – 102.
Щоб не потрапити у ситуацію торгівлі людьми, Ви можете отримати консультацію та допомогу за номерами телефонів у вашому регіоні – https://caritas.ua/ccpat/
Карітас Київ:
E-mail: info@caritas-kiev.org.ua; Тел.: (067)-108-00-52
Карітас Івано-Франківськ:
E-mail: caritas-ivano-frankivsk@ukr.net; Тел.: (068)-322-49-77; (095)-024-62-16
Карітас Самбірсько-Дрогобицької Єпархії:
E-mail: caritasdroh@gmail.com; Тел.: (067)-454-48-85
Карітас Одеса:
E-mail: caritasodessa@ukr.net; Тел.: (095)-295-33-30
Карітас Чернівецької Єпархії
E-mail: caritas.chernivtsi@gmail.com, Тел.: (095)-021-34-03
Якщо Ви бажаєте пожертвувати кошти Карітасу України та підтримати нашу діяльність з допомоги потребуючим – перейдіть за посиланням: https://caritas.ua/donate/