Image

Найперша допомога – це передусім спілкування. Вважають психологи, які працюють в буферній зоні

0 Comments

Через надзвичайні події, які відбуваються в Україні впродовж останніх років, у людей залишається велика потреба в соціально-психологічній підтримці.

Мешканці сірої зони вже тривалий час живуть в стані замороженого стресу. Невеликі стресові ситуації необхідні людині, адже вони відграють важливу роль в подальших сприятливих змінах в житті самої людини, але, окрім позитивного ефекту, тривалий стрес чи дистрес викликає негативні наслідки.

Коли людина постійно піддається стресовим ситуаціям, її організм посилено витрачає свою енергію, що призводить до швидкого виснаження.

Довготривалий час психічне здоров’я мешканців буферної зони Донецької області знаходиться у тяжкому стані. Мало того, що на них впливають постійні бойові дій на цій території, та ще й до цього додалися проблеми , пов’язані з карантином і самоізоляцією.

Психологи проекту «Забезпечення базових потреб в різних секторах, включно з грошовою допомогою, особливо вразливих людей, постраждалих від конфлікту в буферній зоні на сході України» Карітасу Маріуполь Лариса Живко та Катерина Узун намагаються надавати належну професійну допомогу і підтримувати кожного в цей нелегкий час.

Частіше жителі буферної зони одразу не розуміють «силу психологічної допомоги». Вони вразливі, часто ображені, залякані. Їм нелегко підпустити до себе співрозмовників. На жаль, в Україні культура звернення до психологів майже відсутня, хоча у бенефіціарів є гостра необхідність в підтримці, заохоченні до дій і думок, похвалі й схваленні, вірі у майбутнє та власні сили

В період карантину фахівці не мали змоги виїжджати в буферну зону для надання психологічної допомоги. Але робота продовжувала здійснюватися в новому форматі, а саме у вигляді телефонних консультацій.

Найперша допомога – це передусім спілкування. Для людини, яка цілими днями «сидить у чотирьох стінах», розмова є великим полегшенням і розрадою. Немало означає підтримати людину словом у важку хвилину.

За нашими спостереженнями, на психологічну допомогу люди спочатку реагують негативно, пізніше – нейтрально, а згодом – позитивно. Завдяки телефонній бесіді через деякий час люди відкрито йдуть на контакт, розуміючи наскільки ця бесіда важлива для них самих.

«Мені так була необхідна ця телефонна розмова! Я немов ковтнула чистого повітря у свої легені!», такі слова ми чули від наших співрозмовників.

Великим плюсом телефонних консультацій є те, що багато людей не можуть самостійно пересуватися, і ми маємо змогу надати їм допомогу по телефону, щоб вони не покидали комфортні їм умови. Багато мешканців потребують комплексної допомоги, тому ми можемо перенаправити її або проконсультуватися з лікарями нашого проекту.

Найбільше досягнення – бачити, як люди, які  нещодавно були зламані тягарем збройного конфлікту, починають усміхатися, як вони змінюються, повертаються до життя. Завдяки спілкуванню, бенефіціари відчувають себе потрібними, знають, що коїться в їхньому місті і в країні загалом. Людям втішно бачити інтерес до їх активностей, способу життя, до них самих. Це маленьке рішення, яке утім впливає на загальну якість життя.

Результат телефонних консультацій – це зменшення психологічної напруги, почуття самотності і незахищеності, допомога знайти вихід із складної ситуації, актуалізація особистісних ресурсів.


Якщо Ви бажаєте пожертвувати кошти Карітасу України та підтримувати благодійний проект – перейдіть за посиланням: https://caritas.ua/donate/

Categories: News | Новини

Залишити відповідь