19.02.22-20.02.22 для 10 супервізорів, які працюють у школах буферної зони пройшов тренінг «Оновлюючий знання треніг для супервізорів» Програма емоційної підтримки та професійного зростання педагогів» в межах проєкту «Психосоціальна допомога дітям шкільного віку в зоні бойових дій на сході України». Навчання проводив Національний університет «Києво-Могилянська академія». Тренеркою була психолог-психотерапевт психодинамічного напрямку, супервізор, експерт НаУКМА Ольга Федорець.
«Програма емоційної підтримки та професійного зростання педагогів» вже третій рік впроваджується в навчальних закладах буферної зони спеціалістами Карітас і має на меті формувати в педагогів навички самостійного психоемоційного відновлення, створювати в педагогічному колективі атмосферу, що сприяє особистісному розвитку вчителів.
Необхідно зупинитися на чотирьох кроках Програми, в яких учасники поглиблювали свої знання протягом двох днів навчання, а саме:
1) як долати стрес самостійно та допомагати колезі;
3) як надавати індивідуальну та групову супервізію.
Важливо зазначити, супервізія – це інструмент професійної підтримки та професійного розвитку. Перед педагогічною супервізією стоять два основні завдання: відпрацювання навичок, набуття знань і технік, та інше – особистісний процес становлення педагога, формування професійної ідентичності.
Ірина Гусєва, супервізор Миронівської ЗОШ № 1: «Пройшовши тренінг, я отримала великий заряд енергії для продовження впровадження Програми. Звичайно, оновила теоретичні знання, практично відпрацювала етапи супервізії, етичні засади, зворотний зв’язок, пригадала інструменти, які ми використовуємо в основній частині роботи».
Супервізор Орлівського НВК Шахова Оксана зауважує: «Мені потрібно було бути з Вами ці дні. Знання оновились. Для мене багато інформації було новою. Таке приємне почуття, що до чогось хорошого ми разом рухаємося. Зараз в період загострення військового конфлікту у вчителів, мабуть, будуть зовсім інші переживання, але будемо пробувати працювати з цими запитами. Я рада, що ми можемо сподіватися на підтримку тренерів НаУКМА і надалі».
Жанна Стехіна, психолог та супервізор “Милосердя-Луганськ” ділиться: «За атмосферою це були два абсолютно різні дні. Вчора стріляли, було неспокійно, чесно сказати не до навчання, але ми змогли зібратися зосередитися та кожен у своєму темпі зануритися в потік інформації. Другий день був абсолютно інший – активний, наповнений практикою, відпрацюванням навичок проведення супервізійних сесій».
Для підтримання активного двостороннього зв’язку з аудиторією під час тренінгу періодично наводилися ситуації з педагогічної практики. Супервізорам пропонувалося багато завдань для відпрацювання навичок: самостійно розібрати кейс, пройти всі етапи супервізії, повправлятися в наданні зворотного зв’язку клієнту. Учасники активно обговорювали дискусійні питання, ділились досвідом і це зробило роботу ще більш продуктивною.
Захід проходив в робочій, але теплій і дружній атмосфері. І, головним чином, це заслуга високо професійного і харизматичного тренера – Ольги Федорець, з її особливим і неповторним стилем, який можна описати такими словами: компетентність, майстерність, відкритість, доступність і людяність.
Навчання супервізорів проходило за підтримки Міжнародного благодійного фонду «Карітас України» та партнерів «Карітас Австрії», фонду «Renovabis» та Національного університету «Києво-Могилянська Академія» (НаУКМА).
Якщо Ви бажаєте пожертвувати кошти Карітасу України та підтримувати благодійний проект – перейдіть за посиланням: https://caritas.ua/donate/