Поняття жіночого кола є досить новим для українського контексту, й поки що мало інформації стосовно цього інструменту ефективної співпраці.
Утім, якщо вдатися до міжнародного досвіду, посилаючись на книжку Шерил Сендберг «Включайся! Жінки, робота і воля вести за собою», у якій операційна директорка Facebook розповідає про спільноту LeanIn, можна побачити, що формат кіл (circles) – жіночих груп самопідтримки, уже давно став ефективним інструментом особистісного зростання та, якщо говорити суто про бізнес, – можливістю для мережування, партнерства й результативної співпраці.
Створення Creative Women Space
Щоб надати можливість українським жінкам спробувати інструмент жіночих кіл, п’ять жінок на власні кошти заснували в столиці перший жіночий креативний простір під назвою Creative Women Space, щоб ділитися досвідом взаємопідтримки й допомагати жінкам, які бажають розвиватися у творчості та бізнесі, реалізовувати свої задуми.
Простір існує вже півтора року й, окрім мережування, мотиваційних та партнерських заходів, також працює в п’яти основних напрямках: бізнес, креативність, культура, психологія та подорожі, організовуючи події для жінок, які бажають отримати необхідні знання, інструменти та почути про історії успіху інших жінок із перших вуст.
Нині простір працює за моделлю соціального підприємництва та спрямовує зароблені кошти на проекти розвитку жінок у творчості та бізнесі.
Заходи Creative Women Space
У вересні у двох найбільших містах України, Києві та Харкові, відбулися дружні зустрічі жінок-підприємниць у форматі «Business Women Circle: нетворкінг та партнерство», під час яких учасниці мали змогу дізнатися про жіночі бізнес-ініціативи, налагодити дружній діалог між собою та домовитися про можливі колаборації.
Обидві зустрічі були ініційовані Creative Women Space. У Києві зустріч відбулася в першому креативному жіночому просторі Creative Women Space, а в Харкові – у Центрі гендерної культури — Center of Gender Culture – також заснованому жінками місці, де кожна людина, незалежно від статі, віку, роду занять та соціального стану, може дізнатися більше про такі поняття, як права людини, дискримінація за ознакою статі, широкий спектр гендерної проблематики.
Під час бізнес-зустрічі в Києві відбулася презентація ініціативи «Коло соціального підприємництва», про яку розповіла Ірина Бондар, засновниця соціального підприємства «Майстерня нігтьової естетики IB-Nails» та презентація проекту Business Camp for Women: «Можливості для жінок: навчайся та створюй», про який розповідала Ірина Титарчук, керівниця проекту Business Camp for Women, заступниця директорки Українського центру сприяння інвестиціям та торгівлі.
Презентація результатів досліджень
Презентацією «Як збільшити зайнятість жінок і чому це важливо для економіки?» було представлено результати нового дослідження Центру економічної стратегії про те, як залучення жінок до робочої сили може стимулювати економічне зростання.
Питання, охоплені дослідженням, результати якого були презентовані експерткою Центру Дар’єю Михайлишин:
- як залучення жінок до робочої сили може стимулювати економічне зростання;
- причини незайнятості жінок в України;
- європейський досвід підвищення рівня зайнятості жінок;
- якою має бути державна політика з цього питання в Україні.
Детальніше ознайомитися з результатами цього дослідження та рекомендаціями можна за посиланням.
Згідно з дослідженням, 41% жінок, розповідаючи про причини незайнятості, сказали, що незайнятість – це їхній особистий вибір (для 4% це основна причина). Отже, з тих чи інших, імовірно особистих причин, певна кількість українських жінок свідомо залишається без роботи.
Інше соціальне дослідження, проведене командою Creative Women Space у межах проекту «Що б ти зробила, якби не боялась?» за підтримки Українського жіночого фонду у 2018 році, дало цікаві результати.
Отримані відповіді (400 відповідей від жінок переважно у віці 25 – 45 років) можна узагальнити й побачити, що:
- 32% жінок розпочали б власну справу: від відкриття дитячого садка до створення міжнародної компанії в Норвегії;
- 21% сміливіше б проявляли власне Я в зовнішньому світі: від висловлення думок у вузькому колі друзів до публічних висловлювань;
- 13% змінили б цей світ на краще: від допомоги притулкам тварин і створення благодійних фондів до заняття політичною діяльністю, а також балотування на посаду Президента України,
- 10% стрімкіше розвивалися б у професійній сфері: від навчання в закордонному виші до заняття керівних посад у великих компаніях або повної зміни професійної діяльності.
Тож виходить, що часто жінки самі, попри власні бажання та амбіції, мрії та бажання, зупиняють себе. Живуть тими установками, які отримали з дитинства. Мало проявляють лідерські якості, мало очікують самі від себе, продовжуючи брати на себе левову частку роботи по дому, підлаштовують кар’єрні плани під чоловіків та дітей, рідше претендують на високі посади й розпочинають власну справу. І якщо в окремих випадках багатьом жінкам буде із цим комфортно, то інші, опинившись у цілковитій ізоляції від колективу, кар’єрного зростання чи професійної реалізації, будуть нещасними.
Нині, коли в жінок є право голосу, сексуальна та економічна свобода, часто буває так, що не вистачає саме свободи внутрішньої, щоб нарешті почати реалізовувати свій потенціал, не озираючись ні на кого й не чекаючи чужого схвалення.
Відповідь кожної української жінки на питання: «Що б ти зробила, якби не боялась?» допоможе їй досягти своїх істинних цілей, тим самим наблизивши нас усіх до того світу, в якому всі будуть по-справжньому рівні у своїх правах і можливостях. Також надважливо шукати однодумиць, «своїх», так звану «свою зграю», тих жінок, які підтримають у моменти, коли це буде важливо.
Рекомендації щодо запуску жіночого кола
Для того, щоб уже сьогодні у великих та маленьких містах України почали з’являтися жіночі кола, які змінюватимуть одночасно й жінок, і спільноту довкола них, Creative Women Space розробили рекомендації щодо запуску жіночого кола.
Рекомендації можна завантажити за посиланням: https://goo.gl/ZGrahw
За інформацією від Creative Women Space.