
Наталя Бондаренко працює у Гімназії №22 імені Олега Ольжича міста Хмельницький майже два десятки років. Останні десять – психологом. Каже, з кожним роком потреба у психологах зростала, хоча ресурсів і забезпечення завжди було недостатньо.
Від осені 2022 року, зі стартом у гімназії проєкту «Стійкість та розвиток» Карітасу Хмельницький УГКЦ, Наталя працює соціальним педагогом. За її словами, запит від дітей та дорослих на заняття та консультації зріс в рази. Люди побачили цінність цієї роботи через облаштований безпечний простір, якісну канцелярію, різноманітні ігри та засоби, які педагоги використовують в роботі.
«Це проєкт великих можливостей та змін, який позитивно впливає на дитину й всіх, хто оточує дитину, покращує стосунки, підвищує мотивацію та знижує стрес у педагогів, учнів та батьків», — зазначає Наталя Бондаренко.


Учні під час занять покращують взаємодію, легше будують дружні стосунки, вчаться справлятися зі своїми емоціями. Діти з нетерпінням чекають на наступні зустрічі й по-дитячому пояснюють свої емоції та сприйняття безпечного простору.
Восьмирічна Евеліна каже, заняття у безпечному просторі «це як відвідувати спа-салон». І додає, що після таких занять відчуває більше сили й настрою вчитися, більше любить своїх подружок і родину.
«Для мене безпечний простір – це кожного разу як потрапляти в інший вимір, як в гру, де можна бути іншим, щирим і зовсім не таким як на уроках», – каже 8-річний Ярослав.
За словами Наталі, в одній із її груп була дівчинка із вимушено переміщеної родини. Вона була дуже сором’язлива, їй важко було спілкуватися з однокласниками. Завдяки участі у заняттях протягом пів року, дитина стала впевненішою, в неї покращилися взаємини з однокласниками та з’явилася подружка. Ба більше, дитина почала посміхатися, ініціювати різні активності.


«Такі зміни відмічають як батьки дітей, так і педагоги. Вони приходять і засвідчують, що діти, які відвідують заняття у безпечному просторі, поводяться спокійніше в класах, не бояться проявлятися, розуміють емоції свої та навколишніх», – розповідає соціальний педагог.
Слідом за дітьми й педагоги активно почали брати участь у заняттях, супервізіях. Кажуть, це допомагає їм краще справлялися зі стресом, підвищувати свою ефективність та здатність зберігати спокій і об’єктивність навіть у складних ситуаціях.
«Я щаслива бачити, як діти та батьки відкривають себе один для одного завдяки заняттям у просторі. Щаслива бачити, як вони змінюють, починають більше підтримувати та розуміти один одного. Адже це й мій особистий період нових сенсів, нових шляхів професійного зростання та причетності до психологічної допомоги під час війни», – каже Наталя Бондаренко.
***
Проєкт «Стійкість і розвиток»: Психосоціальна допомога дітям шкільного віку на території Одеської, Тернопільської, Хмельницької областей під час війни в Україні» Карітасу України реалізується місцевими організаціями Карітас Одеси, Карітас Тернопіль та Карітас Хмельницький від грудня 2021 року.
Соціальні педагоги та психологи фонду працюють вже у 18 дитячих безпечних просторах Карітасу в школах Одеської, Тернопільської та Хмельницької областей для психосоціальної підтримки дітей, їхніх батьків та освітян.
Цього року донори Caritas Austria та фонд Renovabis продовжили проєкт до кінця вересня 2027 року. Будуть відкриті ще 18 дитячих безпечних просторів Карітасу в школах цих областей.
Якщо Ви бажаєте пожертвувати кошти Карітасу України та підтримати нашу діяльність з допомоги потребуючим – перейдіть за посиланням: https://caritas.ua/donate