Image

Підготовка вчителів до розвитку життєстійкості/стресостійкості у дітей

«Треба бігти з усіх ніг, щоб тільки залишатися на місці, а щоб кудись потрапити, треба бігти як мінімум удвічі швидше!»

«Аліса в країні чудес» Льюїс Керрол

В цьому році осінь для проекту «Стійкість та Розвиток» БО «БФ» «Карітас Краматорськ» виявилась насиченою та сповненою приємних подій. Так для вчителів Орлівського НВК та Миронівської ЗОШ №1 в було проведено навчання, в якому взяли участь 30 педагогів.

Тренінг складався з трьох 1,5 годинних модулів. Був оптимально стислим за часом та максимально інтенсивним в плані взаємодії тренера з учасниками, що виключало можливість нудьги в процесі навчання.

Автором тренінгової програми виступив керівник центру психічного здоров’я та психосоціального супроводу НаУКМА Сергій Богданов, а над впровадженням програми працювала тренер НаУКМА психолог-психотерапевт Ольга Федорець.

До початку заходу педагоги заповнювали анкети, в яких змогли простежити рівень актуальних знань із заявленої теми.

Серед очікувань та засторог педагогів ми виявили наступне:

Основні позиції по очікуваннях:

  • Дізнатися нову інформацію.
  • Отримати практичні рекомендації та методики.
  • Знайти вирішення проблемних кейсів.
  • Обмінятися досвідом з колегами.

Серед засторог було :

  • Переживання, що буде нецікаво.
  • Багато теорії.
  • Почути вже знайому інформацію.
  • Отримати рекомендації, які неможливо застосувати на практиці.

Наступним кроком була практична вправа «Самопрезентація». Педагоги представляли себе, свій життєвий девіз, малювали портрет незвичним способом-лівою рукою. Ця вправа дозволила зняти емоційну напругу в групі, побачити один одного з іншого боку та проявити творчі здібності, адже портрет учасники малювали лівою рукою.

Потім тренер запропонувала методом мозкового штурму записати «Емоції», «Людей», «Події», що викликають в учасників негативні стани. Завдання виконувалося жваво з висловлюванням думок та випадків з життя.

В ході лекційної частини вчителі на прикладах дізнавалися про фізіологічні прояви стресу, про те як вести емоційний діалог з дитиною, про резілієнс, про те як зберегти себе і дитину в стані сильної емоційної напруги.

Окрім того учасники мали змогу попрактикуватись в застосуванні  ефективного інструменту взаємодії – «Розвиваючого зворотного зв’язку». Вчителі пробували вирішувати конфлікти спираючись на 4-х крокову модель.

Багато різних емоцій викликала вправа «Знайди своє місце».

Учасникам було запропоновано без слів визначити двох людей у групі та зайняти місце на однаковій відстані від цих людей. Коли учасники зупинялися – проводився шерінг. Тренер звернула увагу учасників на стратегії, які вони обрали та на рішення, які призвели до закінчення завдання.

Під час перерв обмін досвідом ставав ще завзятішим. Вчителі розповідали про складні випадки зі своєї педагогічної практики, пробували разом з тренером та психологом знаходити рішення, підтримували один одного, ділилися досвідом.

По закінченню тренінгової програми спеціаліст з моніторингу та оцінки проекту «Стійкість та Розвиток» Кирило Селіванов провів вихідне анкетування та зібрав відгуки учасників про організацію заходу.

Спеціаліст наголосив: «Отримання чесного зворотного зв’язку від учасників є надважливим для плідної та ефективної роботи проекту. Нам потрібно бачити запит та вчасно на нього реагувати».

Відгуки про тренінг:

Координатор проекту «Стійкість та Розвиток» Євген Кулік зазначив: «Вчителям була надана унікальна можливість отримати ефективні та дієві засоби індивідуального та професійного розвитку, взяти участь у змістовних освітніх панелях, розібрати успішні кейси. Педагоги отримали корисні та необхідні у наш час знання, вміння та навички для розвитку стресостійкості у дітей. Окрема подяка тренеру Ользі Федорець, яка була відкрита та ділилася з учасниками своїми знаннями та досвідом».

Психолог проекту, Марина Мартиненко:

«Коли я починаю аналізувати, розумію, що, перед участю у тренінгу я ставила перед собою кілька цілей. Одна з них дуже проста цікаво подивитися, як проходить такий захід за участю вчителів з нашої проектної локації. Дуже цікаво було спостерігати за їх реакціями, чути зворотній зв’язок.

Друга мета — це, зрозуміло, перевірити себе. Подивитися, що я дійсно можу робити добре, а над чим ще варто попрацювати. Я зрозуміла, що це дуже важливий захід для трансляції цінностей розвитку. Я завжди прагну донести до всього свого оточення, що необхідно постійно розвиватися і вчитися. Участь у тренінгу особистим прикладом показує цю цінність. Для мене цінність розвитку дуже важлива, постійне навчання для мене не пустий звук, це те, до чого я прагну. Через постійний розвиток і освіту людина може рухатися вперед».

Учасник тренінгу, вчитель початкових класів Орлівського НВК , Оксана Шахова:

«По-перше, знаходження в середовищі взаємодії дало мені можливість почути інших і висловити свої ідеї. По-друге, це унікальна можливість самореалізуватися, як творчої, свідомої особистості (в маленькому населеному пункті мені не вистачає саме цього). По-третє, я здобула необхідну і корисну для мене інформацію. Тренінг дуже потрібний, дає можливість краще зрозуміти методи взаємодії з дітьми. При цьому робота з власними установками дає можливість для творчого та особистісного зростання, а це все нові і нові цілі і завдання».

Учасник тренінгу, педагог-організатор Миронівської ЗОШ №1 Ірина Гусєва:

«Я отримала дуже гарне враження від тренінгу. Взяла для себе багато нового, цікавого. Була вражена професійністю всього нашого педагогічного колективу. Деяких педагогів побачила з іншої сторони».

Categories: News | Новини

Залишити відповідь