Image

Літні табори від ЮНЕСКО та Карітасу України – унікальна можливість набуття нових навичок та знань для дорослих

Літні табори корисні для дітей, адже сприяють їхньому всебічному розвитку. Хлопці та дівчата отримують можливість відкрити нові захоплення та розвивати інтереси через різноманітні активності, такі як спорт, мистецтво чи наука.

Але не менш корисне таборування для дорослих, які його організовують для дітей. Табір пропонує педагогам, соціальним працівникам та іншим дотичним до освіти безцінні можливості поглибити свій досвід, набути неймовірних навичок і зміцнити особистісні якості, які можуть зробити життя більш корисним і змістовним. 

Цього року влітку, за фінансової підтримки ЮНЕСКО та Уряду Японії, Карітасом України реалізовувався проєкт спрямований на підтримку дітей та сімей, які постраждали від військових дій.

5 дитячих оздоровчих таборів – «Синьогора», «Лісова Варта», «iKids camp», «Гірські пригоди» та «Форест Ленд», які працюють у Івано-Франківській, Львівській та Чернівецькій областях.– прийняли у себе понад 1000 дітей із міст наближених до зони бойових дій. 

Карітас Одеса привіз 465 дітей із Запоріжжя, Білгород-Дністровська, Овідіополя, Арцизу, Ізмаїлу, Балти, Березівська та Крутоярівська. Карітас Житомир – 535 дітей із Городниці, Ружина, Коростишева, Ушомира, Брусиліва, Андрущіва та безпосередньо з Житомира.

«Ми створюємо безпечний простір для спілкування з однолітками, де діти можуть поділитися своїми переживаннями та отримати підтримку, – розповідає Денис Михальченко, керівник табору. – Табір сприяє розширенню соціального кола, набуттю нових досвідів та розвитку комунікативних навичок. Це середовище приналежності та підтримки. Активності в таборі, екскурсії та творчі заняття допомагають повернутися до безтурботного дитинства, зменшити стрес та знову відчути радість».

Вожаті, координатори, наставники та інший персонал таборів розвивали та практикували цінні навички реального світу. Щодня дорослі, які опікувалися дітьми, відточували своє вміння працювати з молоддю, шукали підходи та можливості до вирішення складних завдань, тренували свою увагу та прокачували ентузіазм. Життя табірного вожатого подарувало їм конкретний досвід успішної та продуктивної людини. Це цементує важливі звички.

5 найцінніших навичок, які дорослі розвивали, працюючи в таборах в межах проєкту:

📌 Відповідальність

Робота з дітьми в таборі підвищує відповідальність, адже дорослі беруть на себе важливий обов’язок піклування про чужих дітей. 

Діти переживають ті ж емоції, що і дорослі, але в рази глибше та сильніше. Їм особливо потрібно мати простір для радості, безтурботності та відновлення. Вожаті, координатори, наставники та інший персонал таборів контролювали безпеку учасників табору, як фізичну, так і емоційну. 

📌 Командна робота

Спільна робота є головною особливістю життя табірного вожатого. Діти поділені на групи, які мають стати справжніми командами – співпрацювати, виконуючи завдання, підтримувати, мотивувати та розраховувати один на одного. 

Саме дорослі найбільшим чином здатні впливати на міжособистісну динаміку груп дітей. Вони мають залагоджувати конфлікти та гасити їх в зародку.  

📌 Лідерство

Дорослі в таборі – лідери. Робота вожатих вимагає харизми та стійкої впевненості. Вони – рольові моделі для наслідування. Вони допомагають учасникам табору приймати кращі рішення. Вони надають мотивацію, психосоціальну підтримку та пропозиції щодо подолання труднощів.

Своїм дбайливим ставленням та ентузіазмом вожаті буквально «задають тон» дітям, безпосередньо впливаючи на їхні враження від табору.

Водночас молоді куратори на одній хвилі з дітьми і мають особливий контакт з ними, про що говорять самі діти. Куратори є вчителями та друзями водночас. Для декого дорослі стають прикладом, а для декого підтримкою. Це те, чого потребують діти, особливо у світі нових викликів.

📌 Менеджмент

Дорослі в таборах є керівниками. Їхня роль полягає в тому, щоб допомагати групам дітей робити все, як належить – від гігієнічних процедур до організації великих таборових свят. Підготовлена програма разом із щирим, неформальним спілкуванням допомагає дати дітям нове та почути їхні запити.

Дорослі в таборах забезпечують поінформованність дітей про щоденні можливості та зони діяльності. Вони підтримують стандарти та правила табору.

«До нас приїздять дуже різні діти, з своїми принципами, поглядами, з різних сімей, з різними традиціями і наша задача навчити вирішувати конфлікти, а вони точно можуть бути при цьому ж треба зберегти психологічне та ментальне здоровʼя дитини. Над цим працює велика команда психологів, кураторів, інструкторів, які розробили робочу систему педагогічних і психологічних підходів до дитини», – розповідають організатори таборів.

📌 Прийняття рішень

Дорослі в таборах постійно приймають рішення. Вони стикаються з вибором щодо того, як найкраще керувати дітьми, в який спосіб залучити всіх до активностей та заходів. 

Протягом дня дорослі часто опиняються в нових ситуаціях, де вони мають розглянути різні точки зору, отримати поради від інших і ретельно подумати про можливі результати конкретного вибору.

📌 Самосвідомість

Дорослі в таборі надзвичайно самосвідомі. Їхня зосередженість на створенні безпечного і здорового середовища для дітей, якість стосунків, які вони формували у таборі, та турботлива увага, яку вони виявляли до емоцій інших, створює безцінні можливості, як для них самих, так і для дітей. 

Повсякденне життя дорослого в таборі – це весело, але часом дуже складно. Це гарна перевірка на сильні та слабкі сторони, на стійкість, почуття гумору та характер.

«Ми намагались, щоб дорослі, які знаходились би з дітьми цього літа в таборах, дійсно мали відповідні навички, вміння, знання віддано дбали про благополуччя дітей і були здатними надавати психосоціальну підтримку та проводити програмні заходи, – розповідає Марина Мартиненко, координаторка проєкту від Карітасу України. – В кожному з наших таборів на кожній зміні був координатор Карітасу. Ці координатори підбирались дуже ретельно – мали відповідну кваліфікацію, досвід, відмінні навички менеджменту, освіту. 

Всі вони пройшли навчання з підтримки дітей та дорослих в часи війни, ознайомленні з методологіями «Безпечного простору» НаУКМА, «Ментальне здоров’я-шлях супергероя», впроваджували ресурсоорієнтовану модель стресодолання BASIC Ph та підхід зцілення через мистецтво (HEART). Працівники таборів отримували відповідну супервізію та мали великий досвід реалізації проєктів для дітей, саме в рамках літнього таборування».

Моніторинг проєкту показав, що 85% співробітників таборів та дорослих, які знаходились поряд з учасниками, що вони здатні будувати підтримуючі стосунки з дітьми. 98% співробітників демонструють розуміння ключових концепцій безпеки дітей.

«Наш табір найбільше відповідає класичному баченню визначення слова «табір», тобто включає у себе всі необхідні аспекти важливі для якості життя дітей. Такі поняття як соціалізація, самостійність, комунікабельність, здоровий образ життя та всебічний розвиток усі є гармонійно поєднаними у програмі, що дає дітям змогу комфортно, весело та з користю провести час за межами рідних домівок. На жаль, особливо необхідними ці процеси стали із приходом війни. 

Ми робимо все у своїх силах і більше для того, щоб запровадити і привити дітям вищезгадані корисні якості і можу сказати від себе, що неймовірно класно бачити, ніби написаний у них на лиці, позитивний результат, – розповідає Ірина Коноваленко, яка працює аніматором у фонді Карітас Житомир і приїхала, як супроводжуюча, до дитячого табору «Лісова варта». Наша основна мета надати дітям усі інструменти для їх розвитку та не просто проконтролювати процес впровадження, а зробити його максимально цікавим і насиченим. Ми також спеціально приділяємо особливу увагу їх ментальному здоров’ю, адже розуміємо, що наша первинна задача це комфортне та безпечне протікання програми, у якій вони мають мати 100% можливість успішно знайти нових друзів та безумовну підтримку».


Якщо Ви бажаєте пожертвувати кошти Карітасу України та підтримувати благодійний проєкт – перейдіть за посиланням: https://caritas.ua/donate/

Categories: News | Новини