Image

Конфлікт на роботі: Що робити? Блог психолога

Конфлікт — це невід’ємна складова людського спілкування. Його можна залагодити, мінімізувати, але неможливо повністю уникнути. Конфлікти в колективі, якщо їх не вирішити, призводять до дисгармонії робочої атмосфери та погіршення продуктивності всього колективу. Іноді ми самі провокуємо конфлікти, а іноді стаємо «жертвами обставин».

То як себе поводити в ситуаціях конфлікту з колегами? Ми підготували для вас декілька рекомендацій.

*Не спішіть відповідати. Коли нас переповнюють емоції, ми можемо наговорити зайвого. Якщо виникла конфліктна ситуація — візьміть тайм-аут та добре все обміркуйте.

*Не підвищуйте голос. Під час сварки ми майже завжди підвищуємо голос. Психологічно нам здається, що нас не чують, і якщо ми скажемо декілька разів і гучніше — то дійдемо розуміння. Насправді ж це не так, в результаті ви з колегою будете кричати один на одного. Спробуйте поводити себе навпаки, якщо колега підвищує голос — говоріть тихіше. Тоді вашому опоненту доведеться вслухатись та знижувати накал бесіди.

*Не переходьте на особистості. Дуже часто, під час сварки в колективі колеги переходять на особистості. Згадують один одному всі помилки, торкаються неробочих, особистих стосунків, зовнішнього вигляду, одягу і т.п. Цього потрібно уникати, тому що в результаті ви не дійдете до конструктивно рішення, а наслідки конфлікту довго будуть давати про себе знати у ваших стосунках.

*Не піддавайтесь на провокації. Дуже часто в колективі є провокатор, мета якого спровокувати колег на сильні емоції. В хід можуть піти некоректні жарти, нагадування. Ваше завдання не піддаватись на провокацію. Вступивши в конфронтацію з такою людиною ви ризикуєте зіпсувати настрій та стосунки з колегами.

*Погодьтеся, перш ніж заперечити. Використовуйте спосіб «Так, але…». Людині притаманно заспокоюватися, коли з нею погоджуються.

*Не рівняйте всіх по собі. Нам притаманно оцінювати всіх по собі: «Те як вмію я — повинні вміти і інші». Але ми всі різні, і те що для нас просто і норма — для іншої людини може бути зовсім не так. Не вимагайте від колег, щоб вони походили на вас, поділяли ваші життєві цінності та захоплення. Врешті решт, якщо ми були би однакові — спілкуватися і жити було би нудно і нецікаво.

*Орієнтуйтесь на результат. Пам’ятайте, що і ви, і колега тут працюєте заради спільної мети, проєкту, робочого результату. Постійні конфлікти не призводять вас до мети, а тільки сповільнюють рух.

Чи були ви учасниками робочих конфліктів? На що спирались у відстоюванні своєї думки? Чи вдалось зберегти стосунки після вирішення конфлікту?

Маєте питання? Запишіться на консультацію до психологині Карітасу Одеса: 050 337 00 75


Якщо Ви бажаєте пожертвувати кошти Карітасу України та підтримувати благодійний проект – перейдіть за посиланням: https://caritas.ua/donate/

Categories: News | Новини

Залишити відповідь