Карітас України за підтримки CRS надає людям, які постраждали від війни в Харківській області, комплексну кризову та психосоціальну підтримку шляхом створення та функціонування кризового центру та Простору, дружнього до дитини.
Кризовий центр Карітасу Харків за чотири місяці своєї діяльності вже має досягнення. Служба прийому та кол-центр надають інформацію членам громади, які шукають підтримки. Тут здійснюється первинна реєстрація бенефіціарів та перенаправлення до відповідного спеціаліста в кризовому центрі або за потреби до зовнішнього постачальника послуг.
В рамках кризового консультування бенефіціари отримують консультації щодо подолання кризової ситуації та комплексну допомогу у вирішення їх емоційних проблем. Завдяки сформованій базі корисних контактів з організаціями та установами м. Харкова, відбувається пошук одягу, продуктів харчування, постільної білизни, подушок, посуду тощо. Налагоджуються контакти з благодійними фондами м. Харкова для подальшого перенаправлення. Бенефіціарам допомогають в працевлаштуванні та складанні резюме, а також розміщенні його на порталах пошуку роботи.
В процесі плідної роботи команда проєкту ділиться життєвими історіями бенефіціарів.
«За допомогою звернулося подружжя ВПО. Чоловік отримав мінно-вибухове поранення та, як наслідок, ампутацію кінцівки. Він вийшов за хлібом на ринок і залишився з інвалідністю на все життя. Його дружина маломобільна. Літня пара нікуди не виходить і не має змоги придбати собі найнеобхідніше. Карітас Харків надав одяг, продуктові набори, постільне приладдя. Пан Анатолій, незважаючи на те, що отримав таке серйозне поранення, не здається, займається своїм здоров’ям, адже відчуває свою відповідальність і за дружину».
Кейс-менеджер спеціалізується на координації послуг і ресурсів для окремих осіб або сімей, які потребують певного рівня підтримки. Основним завданням кейс-менеджера є створення та реалізація індивідуального плану підтримки бенефіціара, який може включати житлову підтримку, медичну допомогу, працевлаштування, навчання тощо. Кейс-менеджер забезпечує доступ клієнта до всіх необхідних ресурсів і послуг, зосереджуючись на координації соціальних послуг і ресурсів для досягнення конкретних цілей і підтримки клієнта на шляху до стабільності та незалежності.
В кейс-менеджменті реалізується компонент «Гроші на захист», в рамках якого потребуючі можуть отримати матеріальну допомогу, зокрема, і на придбання необхідних ліків та проведення медичного обстеження.
«До кейс-менеджера за допомогою звернулася мати двох дітей, яка постраждала від насильства її цивільного чоловіка. Чоловік побив жінку, коли та була вагітна. Швидка забрала її до лікарні, де на 27 тижні вона народила недоношену дитину. Дитина знаходиться в тяжкому стані, перебувала на штучній вентиляції легень, перенесла декілька операцій . Мамі була запропонована і надана комплексна юридична допомога: подання на аліменти та звернення до суду з приводу насильства чоловіка. Також надається постійна психологічна підтримка, оскільки ситуація ускладнювалася , ще й тим, що старший син має вади в розвитку. Хлопчику запропоновано відвідувати Простір дружній до дитини, де з ним працюють педагоги і психологи Карітасу Харків. Також надана допомога у вигляді дитячого харчування, підгузків, продуктових наборів, одягу для діток та дитячий візочок. Супровід продовжується…»
В рамках кризового центру м. Харків пропонуються індивідуальні та групові заходи психосоціальної підтримки. Команда психологів завжди готова вислухати і підтримати людей. Крім того, на базі кризових центрів психологи організовують групи самодопомоги, щоб бенефіціари могли поділитися тим, що переживають, зрозуміти, що вони не самотні та отримати підтримку не тільки від психолога, а й від інших відвідувачів кризового центру. Також психологи проводять групові консультації для вирішення конкретних проблем, визначених учасниками, таких як управління стресом, підтримка батьків, потреби молоді тощо.
Юридичні консультації, де ВПО та соціально вразливі категорії населення можуть отримати інформацію про свої юридичні права та обов’язки, можливості отримання соціальних пільг та гарантій (пенсій, соціальних виплат, виплат з інвалідності та безробіття). А також правову допомогу з відновлення документів (паспорту, трудової книжки, документів про освіту, пенсійного посвідчення, документів, які підтверджують інвалідність, документами на нерухомість, отримання свідоцтва про смерть члена сім’ї, який загинув на окупованій території тощо), кредитних питань, отримання компенсації за пошкоджене майно, підготовкою документів до суду.
Хоча кризовий центр знаходиться в офісі Карітасу Харків, його співробітники щонайменше раз на тиждень відвідують навколишні громади, щоб надавати послуги в центрах колективного проживання та інших громадських місцях. Ці візити заплановані фасилітатором громад у координації з місцевою владою та менеджером з безпеки Карітасу Харків. Фасилітатор громад також налагоджує стосунки зі органами місцевого самоврядування щоб зрозуміти різні потреби громади та наявні ресурси.
Паралельно з кризовим центром у Карітасі Харків діє Простір, дружній до дитини (ПДД), який пропонує розважальні та освітні заходи, а також послуги психосоціальної підтримки для дітей відповідно до гуманітарних стандартів захисту дітей. У кожному ПДД працюють координатор, соціальний педагог, аніматор та психолог, які спеціалізуються на роботі з дітьми та родинами.
Карітас України, за підтримки партнерів, комплексно реагує на потреби громадян та громад в у сфері гуманітарного захисту та консультування. Вже зараз Карітас пропонує стратегічні рішення для захисту вразливих категорій населення (постраждалих від війни, ВПО, людей у складних життєвих обставинах, людей з інвалідністю, ветеранів та членів їхніх родин). Це надання психологічних, юридичних консультацій, допомоги із представництва інтересів перед державними та недержавними структурами, послуги із кризового консультування та кейс-менеджменту.
Якщо Ви бажаєте пожертвувати кошти Карітасу України та підтримувати благодійний проєкт – перейдіть за посиланням: https://caritas.ua/donate/
Tags: #війна #Карітас України