Три дні натхнення, відновлення та спільного пошуку нових шляхів розвитку — саме так минула формаційна зустріч координаторів волонтерів Caritas Ukraine. Учасники — координатори волонтерів мережі Карітас, представники програмних напрямків та комунікаційної команди національного офісу — зібралися, щоб поділитися досвідом, зміцнити спільноту й окреслити спільне бачення майбутнього волонтерського руху.
Мета зустрічі
Захід мав на меті не лише відновити внутрішні ресурси учасників, а й представити оновлену комунікаційну стратегію волонтерів, осмислити роль бренду Карітас у розвитку спільноти та визначити точки ближчої взаємодії між волонтерами і програмами організації.


У центрі уваги були питання: як волонтерська діяльність може посилювати бренд Карітас і, водночас, як бренд допомагає волонтерам досягати своїх цілей? Куди ми рухаємося далі як мережа волонтерів, що служить людям у часі випробувань?
Психологічно-духовна віднова: турбота про тих, хто турбується про інших
Одним із ключових блоків зустрічі стала психологічно-духовна віднова фахівців по роботі з волонтерами, під час якої учасники відновлювали власні ресурси, ділилися викликами та шукали інструменти запобігання професійному вигоранню.
Під керівництвом психологині Марії Тракало учасники працювали з біблійними текстами, роздумували над темами покликання, штормів і талантів — це те, що глибоко резонує із реаліями волонтерського життя під час війни.

«Робота під супроводом Марії Тракало — це завжди про професійність, глибину і справжність. Цінним є поєднання психології та Слова Божого, вдивляння у Христа як авторитета у багатьох життєвих ситуаціях. Я отримала багато відповідей, які мала в серці, і поради, що спонукають до практичних дій», — поділилася одна з учасниць зустрічі.
Учасники вчилися розпізнавати ознаки емоційного виснаження, опановували техніки самодопомоги, рефлексії та балансування між служінням і особистим життям. Це сприяло підвищенню їхньої стресостійкості та ефективності у подальшій роботі з волонтерами.
Стратегія, бренд і волонтерство: спільне бачення руху вперед
Наступна частина зустрічі була присвячена стратегії розвитку волонтерської мережі, позиціонуванню волонтера як представника бренду Карітас та спільному визначенню пріоритетних цілей, що стоять перед місцевими організаціями та національним офісом.
Під час комунікаційного блоку учасники спільно сформували бачення ключових принципів комунікації волонтерського руху та поглибили розуміння ідентичності бренду Карітас як системи цінностей і довіри, яка об’єднує всю мережу.

Ірина Голубенко, старша комунікаційна менеджерка національного офісу Карітас України, представила цінності, візію та напрямки розвитку бренду, наголосивши: «Важливо бути на одній сторінці. Бренд — це не лише логотип чи візуальна айдентика, а інструмент реалізації стратегії, що поєднує нас спільною довірою та місією».
Олена Мосендз, комунікаційниця Департаменту зміцнення соціальної згуртованості Карітас, презентувала нову комунікаційну стратегію волонтерства, яку команда розробляла протягом трьох місяців.


Волонтери Карітас — це люди, які дбають про найбільш потребуючих, допомагають, навчають, ініціюють, підтримують. Вони — руки Церкви, що втілюють служіння любові. Вони — мудреці, які діляться досвідом, і герої нашого часу — сміливі, віддані, вмотивовані.
Вони приходять першими, коли іншим важко, і доводять, що добро — це свідомий вибір кожного дня.
Результати та натхнення
Зустріч стала не лише простором для професійного зростання, а й для особистої віднови, зміцнення горизонтальних зв’язків між координаторами з різних регіонів, формування атмосфери довіри й взаємної підтримки.
Це був ще один крок до реалізації стратегічної мети Карітас України — розвитку сталої, мотивованої та згуртованої волонтерської спільноти, яка діє в дусі милосердя, служіння та любові до ближнього.
Якщо Ви бажаєте пожертвувати кошти Карітасу України та підтримувати благодійний проект – перейдіть за посиланням: https://caritas.ua/donate/
Tags:
