Image

Дитяча тривожність і як їй зарадити? Блог психолога

Останнім часом, в період нестабільності, швидкого темпу життя, прив’язаності до нових засобів зв’язку та комунікації все частішими стали скарги на почуття підвищеної тривоги. Особливо вразливими в цей час є діти.

Чи можливо собі зарадити з цим, і як допомогти дитині навчитись долати тривогу ?

Ось кілька порад від психолога Дитячого простору Карітасу Борислав:

✅ З’ясуйте, що саме тривожить Вашу дитину? Люди по-різному реагують на різні події та життєві ситуації. Те, що для одних звичайна річ, у інших може викликати страх, біль чи роздратування. Будьте уважними, прислухайтесь до дитини.

✅ Поцікавтесь, що і як часто та сильно турбує дитину. З часом предмет тривоги, як і життя дитини, буде змінюватися. Усвідомлення дитячих тривог необхідне для того, щоб вловити момент, коли проявляється, як розвивається і як працює. Цей досвід легко перенести на всі нові ситуації.

✅«Дістаньте» тривогу назовні. Коли ми з’ясували, що викликає тривогу, потрібно допомогти дитині встановити певну безпечну дистанцію між нею та її тривогою. На цьому етапі важливо перетворити тривогу на жарт: придумати смішне прізвисько, уявити у вигляді персонажа, проговорити смішним голосом речі, які лякають. Ви можете сказати дитині: «Ану, подивімося на твою тривогу!» – взяти аркуш і разом намалювати її. Або: «Зараз я дістану твою тривогу!» – і зробити жест, ніби ви виймаєте її з голови дитини з дивним звуком.

✅ Зробіть тривогу передбачуваною. Ми навчилися усвідомлювати моменти, коли тривога починає малювати в уяві дитини думки чи образи, які лякають. Тепер потрібно зробити її появу передбачуваною. Це не означає, що потрібно постійно чекати на тривогу. Просто є ситуації, в яких вона обов’язково виникає, тому що це цілком нормально для людини. Ми можемо сказати: “Звичайно, ти з’явилася. Тому що я йду в нову школу” чи “О, привіт, тривого!”. Так ми змінюємо свої стосунки з тривогою та вчимося давати їй іншу відповідь.

✅ Практикуйте некомфортні ситуації. Ціль у тому, щоб дитина навчилася відчувати комфорт у дискомфорті, адаптувалася до нього. Якщо ми йдемо в нове місце, не потрібно говорити: «Ми йдемо на гімнастику, вчителя звати Люсі». Ми маємо сказати: «Ми йдемо на гімнастику, я думаю, твоя тривога може проявитися, що вона тобі скаже? Що ти їй відповіси? Розкажи». Ми маємо дати зрозуміти, що тривога у цій ситуації нормальна, і бути поряд, щоб підтримати дитину, якщо вона не впорається.

Адаптувала психолог Дитячого Центру Галина Попик.


Якщо Ви бажаєте пожертвувати кошти Карітасу України та підтримувати благодійний проект – перейдіть за посиланням: https://caritas.ua/donate/

Categories: News | Новини

Залишити відповідь