Image

Блог психолога: Планування як одна з важливих навичок у формуванні особистості підлітка

Однією з цілей нашої роботи є сприяння підвищенню рівня знань, умінь та навичок у дітей та молоді стосовно важливих аспектів свого побуту. Серед них хотіла б звернути увагу на навички планування власного дозвілля та життя загалом.

Для розширення можливостей підлітків, здійснення позитивних змін у їхньому житті та здобуття ними нового досвіду необхідним є їх максимальне залучення до заходів у  молодіжних центрах, які вони відвідують.

Найкращою альтернативою готовому рішенню є вивчення їх думок стосовно реалізації бажаної для них події, створення можливості для них планувати та реалізовувати свій процес та заохочення намагання дітей самостійно розв’язувати поставленні завдання.

Метою залучення дітей до самостійних планувань є закладення міні-фундаменту для подальшого формування позитивних життєвих цілей, підсилення їхніх сильних сторін, навчання впорядковуванню завдань і вироблення вміння взяття на себе відповідальності.

Етапи підготовки та їхній аналіз є важливим аспектом виконання поставлених завдань. З допомогою них учасники намагаються втілити свої ідеї та отримати певний результат. Щоб подолати у дітей страх так званого «великого масштабу» потрібно окреслити їм процес планування. Завданням фахівців, що працюють з молоддю, є знайомство підлітків з цими етапами.

А саме:

– визначення цілей і завдань;

– складання плану дій;

– виявлення  необхідних ресурсів та їх джерел;

– розподілення завдань.

До прикладу, на перший погляд, звичайну поїздку, виїзду на пікнік під час осінніх канікул підлітки, що відвідують Дитячо-юнацький центр Карітасу Львів перетворити на захоплюючу пригоду. Вони самі обрали маршрут, визначили дату, спланували дозвілля, підготували список продуктів та необхідних речей. Вони навчились розділяти завдання на підпункти і ділити сфери відповідальності, окреслювати рамки виконання завдання. Процес спільного обговорення дав їм можливість повчитися чути, домовлятись та зміцнив намагання учасників підтримати один одного.

Іншим прикладом є ініціатива однієї відвідувачки написати сценарій до різдвяного вертепу. Після кількох спроб редагування сценарій погодили інші учасники вертепу і зараз активно готуються до дійства, підбирають креативні костюми і весело проводять репетиції. Це додало дівчині впевненості і віри у власні сили, показало власну значимість, виявило її лідерські якості.

Процес планування не є гарантією ідеального результату. Він може бути більш вдалим чи менш вдалим відносно запланованого. Визначальним є процес отримання досвіду та зроблені кроки для його здобуття.

Бажаю всім вдалого планування напередодні Нового 2020 року.

Підготувала

соціальний педагог проекту «Соціально-педагогічна робота з молоддю» БФ «Карітас Львів-УГКЦ»

Марія Чура

Categories: News | Новини

Залишити відповідь