
«Ми значно покращили умови праці та підняли якість виробів на новий рівень. Але ця підтримка не тільки про техніку, вона також про мотивацію до творчості та впевненість у майбутньому. Ваше добро і щедрість допоможуть дітям соціалізуватися та інтегрувати у самостійне доросле життя» – каже пані Оксана, вихователька Криворізької школи “Перлина”.
У березні 2025 року Карітас Україна за підтримки Карітасу Норвегії розпочав важливу ініціативу –проєкт на підтримку інклюзивної освіти для дітей з інвалідністю в спеціальних школах. Його мета – створити безпечне та мотивуюче середовище для дітей з особливими освітніми потребами і дати їм інструменти для самореалізації та розвитку.
Так, в Богодухівській спеціальній школі поліпшилися побутові умови, а в класі трудового навчання Криворізької школи «Перлина» з’явилося нове технологічне обладнання. Але про все по порядку.
Обладнання для класів трудового навчання
Завдяки проєкту клас трудового навчання у школі «Перлина» перетворився на сучасний технологічний простір. Тут з’явились:
– техніка для роботи з деревом, зокрема торцювальна пила та токарний верстат;
– швейні машинки – для вивчення базових навичок пошиття та ремонту одягу;
– професійне гончарне коло, що розвиває дрібну моторику та креативність;
– адаптовані навчальні матеріали, які роблять освітній процес доступним і цікавим.
Дівчата здебільшого вибирають працювати на швейних машинах.
«Мені дуже подобається шити,- каже одна з учениць.– Я хочу навчитися шити постіль для майбутньої родини».

Натомість хлопці освоюють токарні верстати і роботу із залізом. Під керівництвом майстра вони створюють дерев’яні чаші, тарілки, вирізають ніжки для столів та кують залізні квіти. Також для цієї школи нам вдалось придбати сучасний подрібнювач гілок, який допомагає на уроках праці та квітникарства. Він подрібнює відходи від обрізки з саду та перетворює їх на матеріал для мульчування. Разом із вихователями діти використовують його для догляду за рослинами, прикрашають клумби.





Вся ця робота направлена на формування самостійності, відповідальності, вмотивованості, а також на формування базових професійних навичок. Випускники отримують уявлення про реальні професії, пробують себе в різних видах діяльності, що допомагає зробити усвідомлений вибір майбутньої кар’єри.
Побутова підтримка
У Богодухівській школі проєкт насамперед подбав про щоденні потреби школи. Заклад отримав центрифугу для білизни, якої дуже бракувало. Одна з працівниць, пані Ольга зазначила:
«Ми дуже чекали цю техніку, адже наша стара пральна машина не віджимала. Центрифуга суттєво полегшить нам працю і покращить побут».

Крім цього, придбано освітлювальні прилади для укриттів, адже безпека дітей — на першому місці.
Важливі розмови
Проєкт не обмежується лише технічним забезпеченням. Важливою його складовою є тренінги та онлайн-зустрічі з батьками, вчителями та опікунами. На зустрічах обговорюються досягнення дітей, їх потреби та виклики у вихованні. У діалозі народжується спільне бачення інклюзивного навчання — такого, яке акцентує на можливостях для кожної дитини.
Розвивавальні подарунки
На завершення навчального року команди Карітасу завітали до шкіл з приємними подарунками. 175 дітей віком від 6 до 17 років отримали розвивальні набори — книжки, пазли, настільні ігри. Вони не тільки розважають, а й стимулюють розвиток мислення, пам’яті та уяви. Розібратись зможе кожен, адже ми розробили спеціальні навчальні відеоінструкції до наборів. Це особливо актуально для мешканців віддалених районів, які не мають постійного доступу до соціальних педагогів.



Всього за кілька місяців проєкт охопив близько 300 дітей, батьків та педагогів і маємо надію, надалі буде тільки масштабуватися.
Дякуємо Карітасу Норвегії за довіру і підтримку ініціатив в сфері інклюзії. Разом ми створюємо простір, де кожна дитина має право на розвиток, мрії та щасливе майбутнє.
Tags: