16-19 квітня 2024 року спільними зусиллями команд проектів NIN Protection та ECHO Protection відбувся триденний тренінг по роботі з клієнтами: принципи та процес для спеціалістів кризових центрів з 12 локальних організацій Карітас. Учасники зібралися з усієї країни – Коломия, Івано-Франківськ, Жовква, Стрий, Тернопіль, Нововолинськ, Одеса, Полтава, Суми, Чернігів, Запоріжжя та Харків.
Цей тренінг був вже другим з серії тренінгів, які планується провести для спеціалістів проектів NIN Protection та ECHO Protection. Наступна зустріч відбудеться у травні. На тренінгу в травні продовжать розглядати принципи, яких повинні дотримуватися всі фахівці при роботі з клієнтами, але більше сфокусовано на психологічних аспектах. Також на тренінгу планують обговорити навички самодопомоги та життєстійкості для працівників кризових центрів.
Спікером виступив Девід Гленденнінг – консультант із захисту, у якого 19 років досвіду роботи в УВКБ ООН, Норвезькій раді у справах біженців, Міжнародному комітеті порятунку (IRC) та Mercy Corps.
Девід є експертом у сфері захисту на рівні громад, моніторингу та адвокації у сфері захисту, кейс-менеджменті, довгострокових рішення для переміщених осіб, актуалізації питань захисту, запобіганні та реагуванні на гендерно зумовлене насильство, консультуванні та правовій допомозі.
Програма тренінгів була складена Девідом на основі моніторингових візитів, які він разом із партнерами з Карітас Австрії провів у листопаді 2023 року. Тоді консультант із захисту відвідав 6 локацій проекту та зустрівся з всіма 8 командами локальних організацій, ознайомився з їхньою роботою, потребами в навчанні та спроможностями.
В перший день тренінгу всі учасники мали нагоду перезнайомитись з колегами з інших локацій, послухати лектора та обговорити керівні принципи роботи з клієнтами, як виявляти людей у групі ризику та процес роботи з клієнтами.
Тренінг проходив у такому форматі, де учасники мали можливість слухати лектора, ділитись своїми кейсами і спільно з колегами виконувати різноманітні завдання для закріплення знань. Пізніше всі учасники відзначили, що саме такий підхід є дуже зручним і сприяє кращому засвоєнню нової інформації та обміну досвідом.
У другий день учасники проговорили три перші кроки у роботі з бенефіціарами:
КРОК 1: Знайомство та реєстрація; КРОК 2: Оцінка; КРОК 3: Планування дій.
Учасники дізналися, як створити комфортний та безпечний простір для клієнта та забезпечити його повну участь у послугах. Обговорили, як просити інформовану згоду. Також в одній із сесій дізналися як розвинути розуміння ситуації клієнта, його сімейного та громадського середовища та як оцінити характер ризику (ризиків), пов’язані з цим потреби та захисну здатність клієнта впоратися.
Участь у тренінгу не лише локальних спеціалістів, але й працівників Карітасу України, зокрема, менеджера та адміністратора проекту NIN Protection Христини Швед та Маріанни Гнилиці, менеджера та адміністратора проекту ECHO Protection Наталії Глушко та Інни Козлової, Провідної експертки Департаменту гуманітарного захисту та консультування Оксани Волгіної та експертки Департаменту гуманітарного захисту та консультування Анастасії Стеценко додало користі, адже була змога обговорити моменти з роботи мережі Карітас, про які не знає запрошений тренер.
Третій день тренінгу був присвячений розгляду наступних трьох кроків у роботі з бенефіціарами: КРОК 4: Реалізація – як ефективно реалізувати план дій у випадку з бенефіціаром; КРОК 5. Подальші дії – як переглядати прогрес у досягненні цілей, викладених у плані дій та як визначити будь-які нові потреби та ризики, що виникли; КРОК 6: Закриття випадку/перенаправлення – як ефективно та належним чином закрити або перенаправити випадок.
Якщо Ви бажаєте пожертвувати кошти Карітасу України та підтримувати благодійний проєкт – перейдіть за посиланням: https://caritas.ua/donate/
Tags: