Від початку січня, зателефонувавши на номер 0800330919, люди, котрі потребують поради, можуть отримати консультацію спеціалістів чотирьох різних напрямків.
Зателефонувати і поставити запитання можуть мешканці та вимушені переселенці з Донецької, Луганської, Харківської, Запорізької, Миколаївської, Одеської, Сумської, Дніпропетровської, Чернігівської, Херсонської областей.
Ще одна категорія людей, котрим є нагода звернутись за консультацією – соціальні працівники, волонтери та члени громад з різних областей України, які надають допомогу людям у потребі.
Юрист фахової лінії підтримки Максим Хребто консультує по вівторках з 14 до 18 години. Розповідає, що звертаються переважно з питаннями, що стосуються оформлення різного виду соціальних виплат, щодо спадщини, оформлення статусу ВПО чи оформлення догляду за людиною похилого віку тощо:
“Перш за все, я би порадив людям ознайомитись із змінами в нормативних документах, які були внесені після введення воєнного стану. Це стосується і трудового законодавства і нормативних актів, які регулюють надання соціальних послуг, особливості взаємодії із місцевими військовими адміністраціями.
Я би відзначив найважливіші, на мою думку, законодавчі зміни: введення нової форми надання соціальних послуг – екстренно (кризово) та можливість призупинення трудових договорів для працівників Центрів надання соціальних послуг, які виїхали чи з інших причин відсутні на робочому місці”, – каже юрист.
Як фахівець, котрий працює з людьми у потребі, а відтак, сам є в групі ризику емоційного вигорання, юрист Максим Хребто ділиться своїм способом зберігати енергію й працездатність: “Щоразу як вдається знайти шлях вирішення проблемної ситуації для людини, яка звернулась за юридичною допомогою, відчуваю значне емоційне піднесення. Є постійна впевненість в необхідності моєї роботи і це дійсно дає багато сил та наснаги для її виконання”.
Соціальна працівниця Світлана Москалюк дає поради не тільки по телефону гарячої лінії. Експертка – співробітниця Центр ДПО ДУ «Інститут геронтології НАМН України», на ютуб-каналі якого є більше 20 відео з фаховими порадами людям, котрі доглядають за важкохворими. Серед відеоуроків – правила прийому ліків лежачими хворими, інструктажі щодо переміщення, годування та підтримки гігієни тіла.
Світлана Москалюк каже, що звернення до неї стосуються передусім догляду за людьми похилого віку, тож зрозумілі і наочні інструкції працюють найефективніше:
“Основними питаннями, з якими звертаються до мене – це догляд за ліжковими хворими та старенькими людьми: це пролежні, профілактика пневмонії, особиста гігієна тіла, одягання підгузків, реабілітація після інсульту та інше,” – ділиться експертка з догляду фахової лінії підтримки Карітасу України.
Світлана Москалюк каже, що уникати професійного вигорання їй допомагають міжнародна методика «8 кроків профілактики професійного вигорання», самоналаштування на позитив та відокремлення особистого та професійного.
Лікар Анатолій Царенко розповідає, що дзвонять із різними проблема – це і розлади сну, і консультування щодо аналізів, скарги на болі, застуди тощо. “Поширена проблема – те, що люди, особливо вимушені переселенці, не стоять на обліку у сімейного лікаря і не звертаються до нього. Зараз в наш час сімейний лікар є обов’язковим – він дає і направлення до профільних лікарів, виписує рецепти, дає направлення на аналізи і додаткові обстеження,” – каже лікар.
Зазвичай за словами Анатолія Царенка до лікаря на гарячій лінії дзвонять люди віком за 60 років – часто вони не знають про те, що потрібно підписати договір із сімейним лікарем. Вимушені переселенці можуть стати на облік до будь-якого сімейного лікаря, або ж тримати зв’язок зі своїм лікарем, у якого стояли на обліку до переїзду: можна отримати направлення чи рецепти на ліки через месенджери смартфону чи електронну пошту.
Віра Чайковська – психотерапевтка, розповідає, що люди все ж з обережністю діляться переживаннями і ще розвивають в собі культуру турботи про психічне здоров’я. Проте ділиться випадками, коли люди телефонували в дуже пригнічених станах: “Дзвонила жінка, яка казала, що не хоче жити. І майже місяць ми були на зв’язку. Мені було дуже важливо спостерігати, як змінюється її стан від пригніченості і розпачу до такого піднесення, надії, віри і бажання жити,” – каже фахівчиня.
Загалом емоційні коливання, каже Віра Чайковська, це часте звернення на фахову лінію. І це підтверджують звіти Всесвітньої організації охорони здоров’я.
“Якщо протягом двох тижнів людина має пригнічений настрій постійно, це сигнал, що варто звернутися до фахівця. Також дзвіночок, який говорить про те, що варто попросити про допомогу, якщо ви постійно відчуваєте тривожність і очікування чогось поганого. Варто йти до психолога”, – переконує психотерапевтка.
Працівникам, які працюють з людьми, для уникнення вигорання, Віра Чайковська радить звертатися по допомогу для себе – лікарів, психологів, варто відділяти професійне і особисте, розмежовувати робочий і особистий час, дбати про режим сну і здорове харчування.
Якщо маєте питання щодо опіки і догляду, самі відчуваєте вигорання і втому, або просто потребуєте консультування та підтримки з медичних, юридичних, психологічних та соціальних питань, звертайтесь на гарячу лінію Карітасу Україна – 0800330919.
Графік роботи:
соціальний працівник, фахівець із догляду за хворими – понеділок, 14:00 – 18:00; юрист – вівторок, 1400 – 18:00;
лікар – середа і четвер, 1400 – 18:00;
психолог-психотерапевт – п’ятниця, 16:00 – 20:00.
Фахова гаряча лінія підтримки працює до 30 червня 2023 року.
Лінія підтримки організована в межах проєкту “Розвиток спроможності в управлінні соціальними закладами та наданні соціальних послуг”, який реалізується Карітасом України в межах проєкту “Програма ЄС Міцні регіони – Спеціальна програма підтримки України”, що співфінансується Європейським Союзом та Федеральним міністерством економічного співробітництва та розвитку Німеччини та впроваджується GІZ.
Якщо Ви бажаєте пожертвувати кошти Карітасу України та підтримувати благодійний проєкт – перейдіть за посиланням: https://caritas.ua/donate/
Tags: #Карітас України