Image

Звіт за результатами дослідження потреб в межах проєкту «Соціально-консультативні центри і психосоціальне консультування для ВПО та вразливого населення в Україні 2023-24»

Повна назва проєкту, в рамках якого проводиться дослідження: «Соціально-консультативні центри і психосоціальне консультування для ВПО та вразливого населення в Україні 2023-24»

Сектор: Protection

Області України: Дніпропетровська, Київська, Хмельницька, Черкаська, Чернівецька, Львівська

Збір даних проведено: Карітас Донецьк у м. Дніпрі, Карітас Київ, Карітас Хмельницький, Карітас Маріуполь у м. Черкаси, Карітас Чернівці, Карітас Львів.

Період збору даних: 13.12.2023 – 27.12.2023

Дата підготовки звіту по дослідженню: 16.01.2024

Методи збору даних, які були використані:

• Опитування голів домогосподарств

• Глибинні інтерв’ю з ключовими інформантами – головами населених пунктів, представниками державних установ, представниками громадських організацій/активістами громади у сфері соціального захисту.

Мета дослідження: визначити масштаб і глибину незабезпечених потреб в окремих напрямках сектору Protection. Дослідити потреби та рівень задоволеності цих потреб, доступ до послуг у сфері соціального захисту, психосоціальної допомоги та юридичного захисту людей, які постраждали від наслідків війни, враховуючи специфіку найуразливіших верств населення та присутність інших НДО в регіонах України.

Ключові результати дослідження:

Найбільш незадоволеними потребами населення на думку інформантів є: потреби в продуктах харчування (77%), медичних послугах (74%), гігієнічних товарах (71%), працевлаштуванні (63%), взаємодії зі спеціалізованими закладами, службами, установами (49%), предметах побуту (40%), оренді житла (37%), оформленні/відновленні документів (34%), представництві інтересів (31%), одязі (26%), опалювальних матеріалах (6%) та ремонті (3%).

Всі послуги кризового центру є актуальними, як на думку голів домогосподарств, так і ключових інформантів. Найактуальнішими, на думку опитаних, є:

▪ Сприяння в забезпеченні термінових базових потреб, інформаційні (довідкові) послуги;

▪ Психоемоційна підтримка та надання психологічної підтримки в кризовій ситуації і в подоланні її наслідків;  

▪ Якісне перенаправлення до спеціалізованих закладів, вузько спеціалізованих фахівців та профільних організацій;

▪ Юридичне представництво інтересів та представництво при взаємодії з іншими фахівцями та службами.

32% голів домогосподарств та 60% ключових інформантів  повідомили про наявну можливість доступу до послуг соціального супроводу, психосоціальної підтримки, юридичних послуг та представлення інтересів.

33% голів домогосподарств та 60% ключових інформантів обізнані про наявних надавачів послуг соціального супроводу в регіонах.

ПІБ та посада, відповідального за дослідження та звіт: Ставицька Олена, менеджер з моніторингу та оцінки проєктів.

Categories: Дослідження