Image

Звіт за результатами дослідження «Підготовка до зимування»

  • Дослідження було проведено в рамках проекту “Житло та грошова допомога вразливим домогосподарствам в Україні”, яке реалізовувалось CRS та Карітас.
  • Сектор: Shelter
  • Області України: Запорізька, Миколаївська, Харківська, Полтавська, Донецька
  • Назва Карітас: Карітас Запоріжжя, Карітас Миколаїв, Карітас Харків, Карітас Полтава, Карітас Краматорськ
  • Період збору даних: 16-30 червня 2023 року
  • Дата підготовки звіту по дослідженню: 20 липня 2023 року
  • Методи збору даних: телефонне або f-2-f інтерв’ю (цільові категорії: представники влади / лідери громадської думки, постачальники опалювальних матеріалів та опалювальних приладів, постачальники вікон та дверей, координатори колективних центрів); телефонне опитування (цільова категорія: бенефіціари, які отримували допомогу від Карітас за останні 6 місяці).
  • Мета дослідження: Оцінка ринку опалювальних та ремонтних матеріалів у цільових областях, визначення рівня потреб у допомозі на зимування у громадах (пріоритетно, сільська місцевість) та ступінь пошкодження житла, визначення найкращої модальності допомоги та особливостей типів опалювальних матеріалів у громадах. Дослідження проводить в рамках підготовки проекту, спрямованого на допомогу для зимування.
  • Ключові результати дослідження:

1. Основним викликом в громадах є неможливість населення самостійно забезпечити себе  опалювальними матеріалами в зимовий період. Експерти вказували, що пріоритетними джерелами опалення в громадах є деревина/вугілля та центральне (газове)  опалення. Більшість опитаних надало перевагу грошовій та натуральній формі надання допомоги населенню.

2. У період опитування керівники колективних центрів зазначили, що мають вільні місця  для розміщення потребуючих. Більшість КЦ повністю або скоріше забезпечені всім
необхідним для розміщення внутрішньо переміщених осіб, лише мають потребу в обігрівачах  на зимовий період.

3. Постачальники здебільшого мають необхідні товари для продажу. Доступні такі  матеріали, як: деревина (м’які породи, наприклад, сосна), деревина (тверді породи, наприклад, дуб), вугілля, брикети, пелети; нагрівальні прилади: піч на твердому паливі, газові балони,  електричні прилади обігріву, будівельне обладнання, буржуйки, котли. Значних проблем із сировиною не зазначено.

4. 76% постачальників опалювальних матеріалів, приладів мають склади в середньому  наповнені до 50%.

5. Майже половина опитаних постачальників засобів опалення мають власне виробництво.  Незначна кількість співпрацює з закордонними постачальниками, а інші реалізують товари українського виробництва. Продавці опалювальних матеріалів зазвичай не стикаються зі  значними проблемами з пошуком кількості, необхідної для задоволення потреб своїх клієнтів, але, якщо звичайні постачальники не зможуть забезпечити достатню кількість товару, тоді у  більшості підприємств є альтернативні варіанти.                                                                                       

6. З настанням піку підготовки до опалювального сезону прогнозують збільшення цін,  проте зі зростанням попиту та кількості замовлень, за словами постачальників, ціна може знизитися.

7. Більшість постачальників можуть здійснити доставку товарів по всій території України.  З логістикою ситуація не змінилася, але тимчасово на деякі території, що підлягають обстрілам або були підтоплені, або заміновані, не їздять. Деякі погоджуються розширити діапазон  доставки. Також виділили основні складнощі з доставкою, такі як: небезпека перевезень та погані дорожні умови, але, не дивлячись на це, всі постачальники вказали, що готові  співпрацювати.

  •  
  • ПІБ та посада, відповідального за дослідження та звіт: менеджер з моніторингу та оцінки проектів Швачкіна Юлія  

Categories: Дослідження