Image

«На першому місці в роботі соцпрацівника – людина»: працівники п’яти Карітасів покращили практичні навички підтримки літніх людей та осіб з інвалідністю

Соціальна робота, як і будь-яка діяльність пов’язана зі спілкуванням та взаємодією з людьми, потребує постійного вдосконалення навичок, супервізії та профілактики вигорання. Саме тому Карітас України регулярно організовує для своїх соціальних працівників тренінги, воркшопи та фасилітаційні сесії.

23-26 квітня 2024 року в Трускавці відбувся тренінг «Удосконалення професійних компетенцій соціальних працівників у наданні практичних навичок для підтримки людей похилого віку та осіб з інвалідністю».

Захід відвідали 41 учасник із 5 місцевих організацій Карітасу, які реалізують проєкт “Покращення здоров’я та забезпечення якісних умов проживання людей похилого віку в містах: Броди, Дніпро, Львів, Хмельницький, Харків”. 

«У проведеному заході взяла участь максимально можлива кількість соціальних працівників, особливо з Харкова та Дніпра, які попри дуже серйозну небезпечну ситуацію залишили вдома свої сім’ї та взяли участь у воркшопі», – зазначив Олександр Дорошенко з Карітасу Донецьк у м. Дніпро. 

14 навчальних сесій та інтерактивних групових вправ проводили експерт із організаційних змін, фасилітатор – Михайло Ткач; менеджерка проєкту Програми охорони здоров’я Карітасу України – Марія Сех, керівниця Програми охорони здоров’я Карітасу України – Христина Семеген-Бодак, керівниця Центру соціальних послуг та реабілітації “Джерело” – Зореслава Люльчак; провідна експертка Програми охорони здоров’я Карітасу України – Галина Курницька, фахівчиня з моніторингу та оцінки проектів Карітасу України – Мар’яна Кузьмин; фахівець бази даних Карітасу України – Захар Хатрус.

«Тільки у співпраці можемо досягнути синергії у допомозі тим, хто потребує. У кожного свій шлях, успіхи та невдачі, можливості та загрози, але треба ділитися тим досвідом», – переконана Зореслава Люльчак, керівниця Центру соціальних послуг та реабілітації “Джерело”.

«Було залучено чудових фахівців, котрі у доступній формі змогли розібрати різні кейси та надати нові інструменти для роботи у соціальній сфері», – розповідає Ірина Старовецька з Карітасу Львів. 

Учасники заходу виконували практичні завдання у міні-групах, проводили аналіз надання соціальних послуг, оцінювали власну та групову роботу, активно дискутували. Такий формат навчання дав змогу засвоїти нові знання, перейняти цінний досвід та опанувати практичні навички. 

«Розібрали призму “Транзакційного аналізу” та “Тренди у соціальних проєктах” – це було одне з найцікавіших завдань, адже групова робота завжди дуже гуртує працівників. Вона дає можливість обмінятися власним досвідом в процесі формування відповідей на поставленні запитання», – уточнює Ірина Старовецька. 

Також пані Ірина зазначає, що вона з колегами змогла більше дізнатись про досвід львівського Центру соціальних послуг та реабілітації “Джерело”, а саме про їхній шлях від громадської організації до комунальної, із підтримкою та фінансуванням Львівської міської ради.

Учасники заходу поглибили свої знання та навички у галузі соціальної роботи, ознайомившись з ефективними технологіями кейс-менеджменту та клієнтоорієнтованої роботи з бенефіціарами, набули практичного досвіду оцінки потреб різних категорій бенефіціарів, зокрема, осіб з когнітивними порушеннями. Соціальні працівники здобули нові методи інтегрованої арт-терапії, які допоможуть їм у роботі з людьми літнього віку та особами з інвалідністю. 

«Весь час був насичений дуже практично важливою інформацією, яку легко застосувати на практиці. Спілкування з тренерами було невимушеним, проходило у вигляді діалогу. Все це допоможе нашим працівникам надавати ще більш кваліфіковану допомогу нашим бенефіціарам», – переконаний Олександр Дорошенко з Карітасу Донецьк у м. Дніпро.

Протягом чотирьох днів соціальні працівники також навчалися технікам самодопомоги, які можуть застосовувати як для себе, так і для своїх бенефіціарів у проєкті “Домашня опіка”; ознайомились з важливістю та актуальністю застосування компоненту MEAL для підвищення ефективності та моніторингу проектних результатів. Вони також ознайомилися з принципами роботи з системою Кобо для збору, аналізу даних та звітування у рамках проектів, що дозволить їм більш ефективно керувати та відстежувати хід реалізації проєкту. 

«Даний навчальний воркшоп – це цінний ресурс для працівників, який надав можливість для покращення мережевих зв’язків, розвитку навичок вирішення проблем та професійного розвитку. Дякуємо організаторам та запрошеним тренерам за ділення досвідом та цінні знання», – зазначила після тренінгів Юлія Пантелєєва з Карітасу Броди. 

.«Дякую менеджерам Карітас України за ефективне навчання, – написала у своєму відгуку Зоряна Моташко із Карітасу Хмельницький УГКЦ і додала те, що розуміє кожен соцпрацівник: «На першому місці в роботі соціального працівника є людина».


Якщо Ви бажаєте пожертвувати кошти Карітасу України та підтримати нашу діяльність з допомоги потребуючим – перейдіть за посиланням: https://caritas.ua/donate/

Categories: News | Новини