03.1.11
Кожен з нас ? і дорослий, і малий ? є повноцінним членом суспільства, його невід’ємною частиною, вільним і рівним у своїй гідності та правах. Першим кроком для повної реалізації себе, як повноцінного громадянина, є ознайомлення з основними правами та обов’язками. Ми всі добре розуміємо, щоб запобігти порушенню своїх прав, бути захищеним не знаючи межі своїх прав і свобод, дозволеного і забороненого в інтересах суспільства, неможливо.
Тож активну і дієздатну у правовому відношенні людину необхідно формувати з дитинства. Права дитини ? це те, що гарантує їй держава, це свого роду допомога дорослих у законодавчій формі, щоб дитина розвинулася і реалізувала себе.
Саме з метою підвищення професійної компетентності працівників освіти в рамках проекту «Психоемоційна та соціальна робота з дітьми, які опинилися у складних життєвих обставинах» на базі відділу освіти Богородчанської РДА Карітас Івано-Франківськ УГКЦ спільно з головним управління Головного управління юстиції в Івано-Франківській області організував навчальний семінар–тренінг на тему «Сприяння адвокації прав дітей. Правовий статус дитини в українському законодавстві», у якому взяли участь 24 соціальних педагогів та практичних психологів зі шкіл району.
Основною ціллю семінару-тренінгу було ознайомити фахівців соціальної сфери з формами і методами роботи із сім’ями і дітьми щодо захисту їхніх прав. Адже питання прав дітей стосується, в першу чергу, самих дітей.
Галина Печіль, начальник відділу правової роботи, реєстрації нормативно-правових актів та легалізації об’єднань громадян, слушно зазчає: «Дитині законом повинен бути забезпечений спеціальний захист і надані можливості та сприятливі умови, які дозволили б їй розвиватися фізично, розумово, морально, духовно.
Діти повинні мати доступ до інформації про свої права. Їм слід дозволити брати участь у процесі ухвалення рішень, що впливають на їхнє життя, та заохочувати таку участь. Адже завтра саме вони будуватимуть нашу державу, і повинні вміти це робити гідно!».
У ході роботи учасники семінару визначили основні ознаки понять «дитина», «права дитини», «представництво інтересів дитини», «захист прав дитини». Ознайомилися з міжнародними документами у сфері захисту прав дітей, зокрема з Конвенцією ООН, із «Державною програмою «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини до 2016 р.»; розглянули нормативно-правову базу щодо представництва інтересів дітей працівниками соціальної сфери, намагалися визначити шляхи її використання у практичній діяльності.
Спільне навчання дозволило консолідувати зусилля та ресурси різних соціальних інституцій для вироблення спільних переконань щодо здійснення захисту та забезпечення прав дітей, визначення пріоритетних методів роботи, що засвідчуватимуть повагу до дитини, що «не покривдять дитину, не вразять недозрілу душу».
Тільки так можна підготувати дитину до життя в дусі розуміння, миру і терпимості. Карітасу України закликає суспільство спостерігати і докладати необхідних зусиль до того, аби права дитини не порушувались, як і загалом права усіх людей.
Tags: