Фахівці інклюзивного простору Карітасу Суми застосовують у своїй роботі з дітьми різноманітні техніки та методики, які дозволяють маленьким відвідувачам набувати нових корисних навичок та розвиватися, граючи.
Логопединя мобільної команди інклюзивного простору Надія Банна у своїй роботі використовує ігри з піском від Bibliothèques Sans Frontières (Libraries Without Borders)/ГО «Бібліотеки без кордонів». Адже «гра в пісок», за словами фахівчині, вивільнює заблоковану енергію і активізує можливості самозцілення, закладені в людській психіці. Окрім цього, взаємодія з піском надає можливість неодноразово «програти» ситуацію та обернути її на свою користь. «В свою чергу слід зазначити, що пісок поглинає «негативну» енергію, взаємодія з ним очищує енергетику дитини та стабілізує її емоційний стан», – зазначає пані Надія.
Допомога дітям та дорослим людям з інвалідністю надається в рамках проєкту «Спеціалізована підтримка та допомога дітям, особам з інвалідністю та їхнім сім’ям під час реагування на війну в Україні», що діє на базі БО БФ «Карітас Суми». Діяльність інклюзивного простору відбувається за підтримки Secours Catholique – Caritas France.
Метод пісочної терапії логопединя використовує в роботі з наступним спектром труднощів у дітей:
– складнощі у взаємовідносинах з дорослими і однолітками;
– психосоматичні захворювання;
– підвищена тривожність, страхи;
– кризові ситуації, пов’язані зі змінами в сімейній і в соціальній ситуаціях;
– проблеми поведінки.
Під час занять з сипучим матеріалом інструментом фахівчині є спеціальний стіл-пісочниця з підсвічуванням в різноманітних кольорах, який неабияк зацікавлює дітей. А при побудові пісочної композиції пані Надія застосовує не лише пісок, а й природні матеріали, улюблені міні-іграшки дітей. Це і невеличкі машинки, фігурки з конструкторів, різноманітні фігурки героїв з казок та мультфільмів, фігурки людей, тварин, рослин тощо.
Спостерігаючи за дітьми під час пісочної терапії, логопединя відзначає, що пісок здатен заворожувати маленьких бенефіціарів своєю податливістю, можливістю приймати будь-які форми: бути сухим, легким і сипучим; або вологим, щільним і пластичним. «Такі ігри чудово розвивають дрібну моторику рук, сприяють розвитку мислення і уяви, уваги, – коментує логопединя. – У дітей динамічно розвивається тактильна чутливість як основа «ручного інтелекту», знижуються тривожність і агресивність, зникають сором’язливість і замкнутість, формуються навички спілкування, що дозволяють дитині висловлювати свої почуття».
За перші два місяці осені під час роботи в ХАБІ «Незламні» міста Тростянець Сумської області пані Надія провела систематичну роботу з дітьми, які мають особливі освітні потреби та відзначила позитивну динаміку у деяких маленьких відвідувачів.
За словами фахівчині, у хлопчика Єгора покращився загальний емоційний фон, послабилося зайве м’язове напруження, його руки стали більш рухливими, комунікація з однолітками та дорослими набула логічного змісту. Мама хлопчика відзначає, що з дитиною відбувається «щось дивне», він з особливою радістю чекає на заняття та відвідує їх.
Як ділиться пані Надія, на початку знайомства хлопчик Ваня прагнув до комунікації з однолітками, але йому це вдавалося з певними складнощами. «Ігри з піском допомогли дитині відпрацювати моделі поведінки в певних життєвих ситуаціях, набути навичок роботи у групі, – коментує успіхи хлопця логопединя. – Його пісочні композиції стали більш різноманітними, яскравими, тепер вони містять позитивний зміст, сюжет, мають свою назву та навіть вибудувані взаємовідносини між героями». Від заняття до заняття можна було спостерігати, як у дитини помітно посилилося бажання дізнаватися щось нове, експериментувати і працювати вже самостійно.
Отже, пісочна терапія є ефективним інструментом у роботі з дітьми з інвалідністю, який сприяє їхньому розвитку, врівноважує емоційний стан і допомагає адаптуватися в соціумі.
Якщо Ви бажаєте пожертвувати кошти Карітасу України та підтримувати благодійний проєкт – перейдіть за посиланням: https://caritas.ua/donate/
Tags: #інклюзія #карітас суми