Сектор: Мультисекторальне
Області України: Дніпропетровська, Донецька, Запорізька, Луганська, Миколаївська, Одеська, Сумська, Харківська, Херсонська, Хмельницька, Чернігівська
Збір даних проведено: Карітас Запоріжжя, Карітас Кривий Ріг, Карітас Миколаїв, Карітас Одеса, Карітас Маріуполь, Карітас Краматорськ, Карітас Чернігів, Карітас Хмельницький, Карітас Харків, Карітас Суми.
Період збору даних: 20.11.2023 – 01.12.2023
Дата підготовки звіту по дослідженню: 08.12.2023
Методи збору даних, які були використані:
1. Телефонне опитування респондентів.
2. Структуровані інтерв’ю з ключовими інформантами .
3. Он-лайн опитування, розміщене на сторінках у соціальних мережах локацій (Facebook, Telegram, Viber тощо) та за посиланням QR коду у приміщенні локацій.
Мета дослідження: дослідити потреби та доступ людей, які постраждали, враховуючи специфіку найуразливіших верств населення, до:
- питної води та гігієнічної допомоги;
- продовольчої допомоги;
- постільної білизни, теплої ковдри та інших речей, необхідних для сну;
- малих ремонтів з відновлення пошкоджених помешкань з метою забезпечення
- мінімально-необхідних умов проживання;
- матеріалів для обігріву помешкання.
Ключові результати: ПДМ аналіз показує, що навіть після отриманої IN-KIND допомоги від Карітас України у
листопаді 2023 року, 20% бенефіціарів все ще критично не покривають свої потребу у
продуктах харчування, 30%- у засобах гігієни та близько 10%- у воді. Також даний вид
аналізу оголює величезну потребу у ліках та лікарських послугах, оскільки майже 50% їх
майже не покривають.
Доступність товарів на ринках та у торгових мережах громад
60-70%% прямих потенційних бенефіціарів відзначили, що три основні групи товарів (продукти
харчування, воді та гігієнічні вироби) наявні в повному обсязі для купівлі у їх регіоні. Близько 20%-
дана група товарів наявна з обмеженнями. При цьому критично не доступними в торгових мережах ці
товари виявилися для близька 5% від опитаних.
Дещо іншу картину показали експертні думки лідерів громад. У повному обсязі дані товари присутні у
40-50%% громад, у той час як з обмеженнями можна знайти ще у 40-45%%. Критично недоступно у кількох
відсотках громад, але найгостріше відчувається відсутність води- до 7%.
Що стосується таких товарів , як товарів для сну, матеріалів для малих ремонтів та матеріалів для обігріву помешкань, то їх присутність на ринках у повному об’ємі доступно для 40-45%% людей та приблизно представлено у громаді на 10%-на думку лідерів думок. Ще до 50% торгових мереж пропонують їх з обмеженнями. Проте вже у 20% торгових площ спостерігається повна їх відсутність.
Найгірша ситуація є з матеріалами для обігріву помешкань.
Рейтинг найгостріших потреб людей
Потенційні отримувачі допомоги виділили ТОР 3 найбільших потреб. Це:
● засоби гігієни
● продукти харчування
● комунальні послуги
За ними також ідуть одяг та взуття, оренда житла, медикаменти, матеріали для обігріву помешкань.
Проте, при виборі одного з переліку видів допомоги, приймають участь у дослідженні, було обрано продуктовий набір (35%).
У свою чергу лідери громад зазначили ТОП 3 потреб, задоволення яких без зовнішньої допомоги буде викликом:
● матеріали для обігріву помешкань
● засоби гігієни
● матеріали для малих ремонтів/ малі ремонти.
ПІБ та посада, відповідального за дослідження та звіт: Теслюк Марія Вадимівна, менеджер з впровадження стандартів якості у проєктний та програмний цикли / MEAL ментор
Tags: