8 листопада 2019 року, сайт Святого Престолу оприлюднив український переклад першої в історії екологічної енцикліки «Laudato si’» Святішого Отця Франциска.
Відтак екологічна енцикліка стала доступною для українців та поціновувачів української мови в усьому світі. Варто відзначити, що це перший український переклад папської енцикліки, оприлюднений на сайті Святої Столиці.
Переклад здійснило Бюро з питань екології Української Греко-Католицької Церкви за підтримки Благодійної організації Німецьких католиків «Реновабіс», правозахисної організації «Екологія. Право. Людина» та ГО «Зелений ковчег».
Нагадаємо, що енцикліка «Славен будь» складається зі вступу та шести розділів, в яких за методологією «дивись – оціни – дій» подане вчення Церкви щодо наявних екологічних проблем, їх основних причин, а також основних передумов та інструментів їх подолання. Ключовим посланням документу є те, що всі ми є відповідальні за створений світ і кожен з нас покликаний стати знаряддям у Божих руках, задля спасіння Його створіння.
Перший розділ енцикліки аналізує наявний стан нашого спільного дому – Землі та описує ключові симптоми сучасної екологічної кризи, серед яких проблема відходів та забруднення довкілля, зокрема повітря та води, а також виклик кліматичних змін, виснаження природних ресурсів та втрата біорізноманіття. Святіший Отець констатує тісний взаємозв’язок екологічних проблем з медичними, соціальними та економічними. Забруднення довкілля спричиняє широкий спектр захворювань та мільйони передчасних смертей, зростання бідності в глобальному масштабі та явище екологічних біженців.
Другий розділ присвячений розкриттю правдивого значення та цінності природи як Божого створіння, яке людина покликана «порати та доглядати» пор. Бут 2, 15. Ключовим посланням цього розділу є те, що для християн відповідальність за створений світ є складовою частиною їх віри.
Третій розділ присвячений пошуку коренів екологічної кризи, до яких Папа Франциск зараховує науково-технічний прогрес, який не визнає жодних обмежень та етичної відповідальності, глобалізацію технократичної парадигми, модерний антропоцентризм та релятивізм.
У четвертому розділі понтифік навчає про необхідність цілісної екології, як передумови вирішення насущних екологічних проблем. Екологічне питання неможливо розв’язати фрагментально чи усуваючи наслідки руйнування природного довкілля. Необхідно усвідомити багатогранні взаємозв’язки між людиною і довкіллям і намагатися вирішувати екопроблеми цілісно, формуючи екологію економіки, суспільства, культури та повсякденного життя.
П’ятий розділ (163-201) містить ключові орієнтири та рекомендації для здійснення відповідальності за світ, у якому живемо. Кожен має зробити свій внесок для збереження цього дому завдяки відповідному стилю життя, способі виробництва та поведінці споживання. Особливе значення має відповідна національна і міжнародна екологічна політика та законодавство. Важливим є також внесок громадських організацій. Оскільки більшість жителів планети визнають себе віруючими, то життя у відповідності до їх віри є визначаючим фактором стану природного довкілля.
Шостий розділ присвячений важливості духовності та екологічного виховання. Папа підкреслює особливу відповідальність у цьому процесі сім’ї, школи, засобів масової комунікації, а також Церкви, яка покликана здійснювати екологічне виховання передусім у процесі катехизації.
Ключовим посланням енцикліки Папи Франциска Laudato Sі є те, що всі ми є відповідальні за створений світ і кожен з нас покликаний стати інструментом у Божих руках, задля порятунку Його створіння. Кожен покликаний прославляти Бога всім своїм життям та, зокрема, бережливим ставленням до навколишнього світу, взірцем якого був св. Франциск з Асижу». Така екологічна пісня прослави Творця і є запорукою сталого та безпечного майбутнього людини та її навколишнього світу.
Більше інформації тут
Tags: #laudato si #франциск