Image

У Франківському Карітасі запрацювала Школа гостинності

13.04.12
Одним із напрямків роботи проекту «Мережа дитячих соціальних центрів для дітей трудових мігрантів» є соціально-психологічна підтримка дітей трудових мігрантів та допомога їм у соціальній адаптації до самостійного життя. Більшість із них невпевнені у своїх можливостях і здібностях, не володіють соціальними навиками та вміннями, необхідними у повсякденному житті.

Саме тому соціальними працівниками Карітасу Івано-Франківськ УГКЦ розроблена програма тренінгів соціальної адаптації, в рамках якої діти та молодь набувають навичок поведінки в побуті. Особливо важливе значення в період найбільш активного формування характеру підліткового віку має ведення домашнього господарства, самообслуговування, приготування нескладних страв.

На допомогу Карітасу до участі в тренінгах залучені фахові спеціалісти вищого професійного училища готельного сервісу і туризму.

Віра Іванівна Кузнєцова ? директор училища ? підтримала ініціативу проведення гуртка «Школа гостинності» для дітей, які опинились в складних життєвих ситуаціях через міграцію батьків.

Протягом усього березня 15 підлітків, ? представники цільової групи проекту, які навчаються в ЗШІ №1, ЗОШ № 25, Крихівецькій загальноосвітній школі, ? прийняли участь в практичних заняттях з кулінарії на теми: «Приготування овочевих закусок і бутербродів», «Приготування українського борщу із пампушками», «Приготування картопляного пюре і котлет», «Приготування піци» та «Технологія приготування складного десерту, какао».

Кулінарні майстер-класи – це можливість навчитися готувати смачну та здорову їжу. Всі заняття включали поради з вибору якісних продуктів, етапи приготування страв та правильної подачі їх на стіл. Саме таку майстерність найкращих кулінарних секретів своєї багатолітньої практики розкрила професійний викладач предмету «Технологія приготування їжі» Марія Дмитрук.

Кожен майстер-клас – це окрема тема, на яку учасники приходили із цікавістю і готовністю до нових відкриттів. Кожне практичне заняття розпочиналось з інструктажу з правил техніки безпеки на робочих місцях в кухні-лабораторії.

Практичні заняття дозволили підліткам оволодіти елементарними знаннями та навичками з кулінарії. Дівчата навчились майстерно готувати та оформляти страви, ознайомилися з технологією приготування перших страв, гарнірів, десертів, тістечок, закріпили знання про організацію робочого місця та дотримання гігієни та санітарії на кухні.

Завдяки проведенню практичних занять з кулінарії діти проводять час з користю для себе, здобувають нові знання, вміння і навички, потрібні у повсякденному житті. Також проявляють свої приховані здібності, риси характеру, такі як наполегливість, активність, працелюбність, витримку, а також виявляють лідерські якості під час групового приготування страв, особливо це видно під час формування бригад і прояву суперництва по відношенню до інших бригад.

«Такого роду заняття мають комплексний характер, оскільки сприяють не тільки набуттю певних практичних навиків, а й допомагають підліткам краще адаптуватися та самоствердитися у житті. Позитивно впливає на їх поведінку, дисциплінує, формує у них почуття самовідповідальності, розуміння необхідності самому піклуватися про себе.

За допомогою різноманітних тренінгів соціальної адаптації і практичних занять, ми навчаємо дітей свідомо підходити до рішення про вибір професійного шляху з урахуванням психологічних особливостей і їх можливостей. Під час цих занять особлива увага приділяється розповідям про переваги вибору робітничих професій. Спільно ми розвіюємо суспільний міф про те, що тільки вища освіта забезпечує високий матеріальний достаток людини та наголошуємо на важливість таких професій, без яких кожна людина не обходиться в повяскденному житті: кухар, пекар, токар, водій, столяр, медична сестра та інші», ? розповідає місцевий координатор проекту допомоги дітям трудових мігрантів Леся Дорош.

Categories: Новини

Залишити відповідь