Image

Звіт за результатами дослідження ринку опалювальних матеріалів в рамках проєкту NIN Home (№ 915, “Допомога в надзвичайних ситуаціях для осіб, що постраждали від війни в Україні”)

Сектор: Shelter

Області України: Донецька, Запорізька, Харківська

Збір даних проведено: Карітас Краматорськ, Карітас Запоріжжя, Карітас Харків

Період збору даних: 16.06.2023-26.06.2023

Дата підготовки звіту по дослідженню: 30.06.2023

Методи збору даних, які були використані:

1. телефонне напівструктуроване інтерв’ю з ключовими інформантами (представниками підприємств – виробників / постачальників опалювальних матеріалів)

Мета дослідження: оцінити спроможність місцевих виробників / продавців у забезпеченні опалювальними матеріалами бенефіціарів в регіонах роботи проєкту

Ключові результати

Донеччина. Постачанням брикетів займаються 5 з 5 опитаних підприємств, при цьому, 1 з них є виробником. Втім, згідно даних опитування, найбільші обсяги збуту серед видів опалювальних матеріалів має деревина твердих сортів. Її, як і деревину м’яких порід, продають 3 постачальники.

Склади постачальників майже порожні або заповнені не більш, як на половину. При цьому, доступність опалювальних матеріалів залежить від постачальників, розташованих найдалі від основних складів чи магазинів, порівняно з іншими областями. Так, у 4 з 5 постачальників у Донецькій області основне джерело постачання знаходиться за 151-500 км від їхнього складу чи магазину. Разом з тим, на ці джерела припадає від 75% до 100% товарів.

На поповнення запасів 4 з 5 підприємств потребують менше 1 тижня. Так само 4 з 5 опитаних постачальників на Донеччині могли б збільшити свій запас товару, якби попит подвоївся. Для цього їм знадобилося б від 1 тижня до 1 місяця. Варто додати, що всі 5 підприємств, які взяли участь в дослідженні мають альтернативні джерела постачання товару, на випадок недоступності основних джерел.

Запоріжжя. Згідно даних опитування, ринки працюють у повному обсязі. У регіоні найкраща доступність деревини через наявність великих підприємств. Всі 5 постачальників, які займаються продажом деревини є виробниками. Брикети продає 2 з 5 опитаних, при цьому, 1 з них є виробником. Це позитивно впливає на доступність товару, адже для 4 з 5 підприємств основним джерелом постачання є власне виробництво, а 3 – мають альтернативні джерела на випадок збільшення попиту. Поточна наповненість складів варіюється від 50% до 75%.

Реальну готовність збільшувати пропозицію у разі подвоєння попиту декларують 4 з 5 респондентів. Для цього їм знадобиться від 1 до 3 місяців, що може бути не релевантно потребам, враховуючи, що сезон триває обмежений час. У звичному обсязі поповнення запасів відбувається у період від 1 до 2 тижнів.

Харківщина. Регіон спеціалізується на виготовленні і збуті деревини – всі 5 постачальників є виробниками деревини твердих порід (сосна, дуб). Продажом деревини м’яких порід займається 4 з 5 опитаних, а брикетами – 2. При цьому, за оцінкою респондентів, брикети, як і вугілля, з поміж інших видів опалювальних матеріалів, найважче знайти, виробити чи закупити. Варто зауважити, що представники підприємств Харківщини, порівняно з іншими

регіонами, частіше уникали відповідей на запитання щодо наявного обсягу товару та умов доставки, тому наведені дані можуть не відображати реальної картини.

3 з 5 постачальників основним джерелом поповнення запасів називають власне виробництво, ще у 2 – це виробники або оптовики, розташовані у діапазоні 150 км від їхнього основного складу чи магазину.

На поповнення запасів у звичному обсязі підприємствам потрібно від 1 до 2 тижнів. Відреагувати на збільшення попиту готові 3 з 5 постачальників. Їм на це знадобилося б від 1-2 тижнів до 1 місяця часу.

ПІБ та посада, відповідального за дослідження та звіт: Булавкіна Катерина Олександрівна, фахівець з моніторингу і оцінки проєктів

Categories: Дослідження