15.08.2016, Київ
Важливою складовою всіх проектів, які реалізує Карітас України, є постійне вдосконалення професійного рівня співробітників, різноманітні навчальні семінари та тренінги, які допомагають працівникам організації бути в курсі сучасних підходів до соціальної роботи, розвивати практичні навички консультування та роботи з клієнтами.
З листопада 2015 року за підтримки Програми розвитку ООН Карітас реалізує проект «Впровадження підходу «кейс-менеджмент» в роботі з ВПО» (в межах проекту «Швидке реагування на соціальні та економічні проблеми внутрішньо переміщених осіб в Україні»). Проект впроваджується на базі регіональних відділень Карітасу у Києві, Одесі, Краматорську, Дніпрі та Запоріжжі. З червня 2016 року розпочався його другий етап. Проектною діяльністю заплановано не лише супровід 352 родин з числа ВПО, а й проведення триденного тренінгу для 32-х кейс-менеджерів з метою підвищення їхньої кваліфікації.
На початку серпня всі кейс-менеджери мали нагоду взяти участь у тренінгу «Короткочасна терапія, орієнтована на вирішення проблемних ситуацій» головною метою якого було ознайомити учасників із основами даного підходу та відпрацювати навички проведення консультування із застосуванням техніки такої терапії. Даний підхід є достатньо новим напрямком консультування, орієнтованим на вирішення проблемних ситуацій (Solution Focused Brief Therapy), тому учасники ознайомились з історичними передумовами розробки методу та його фундаментальними засадами. Але особливу увагу було присвячено практичному відпрацюванню навичок консультування різних груп клієнтів – таких що зазнали впливу депресії, насильства, фізичної чи психологічної травми, залежності, тощо.
«Учасники тренінгу отримали практичні навички та набір методик, яких буде достатньо для проведення консультування методом короткочасної терапії, – розповідає Ганна Гоменюк, адміністратор проекту. – Окрім того ці техніки будуть ефективними під час більшості форм роботи з клієнтом. Кейс-менеджери проекту попередньо вже пройшли навчання з основ кейс-менеджменту, соціальної роботи та супервізії. Зараз дуже корисно поглиблювати їхні навички. Окрім тренінгу кожний працівник отримає по 2 індивідуальні супервізії від наших експертів Тараса Брижоватого та Оксани Волгіної, що дозволить постійно підвищувати рівень надання послуг».
Тренери приділили особливу увагу практичному спрямуванню навчання, включивши у нього не лише міні-лекції, а й інтерактивні та рольові вправи, презентації, дискусії, індивідуальні вправи та роботу в міні-групах. Учасникам сподобалась нова методика, яка допоможе урізноманітнити консультування, краще розуміти потреби клієнтів. «Дуже корисно, що нам надали структуру консультування, спеціальний протокол. У роботу кейс-менеджмера дуже важливо інтегрувати ідею використання наснаження, сильних сторін людини, відсутність конфронтації. А методики, з якими ми ознайомились, можна легко адаптувати у роботу з клієнтом», – зазначив Родіон Решетніков, кейс-менеджер БФ «Карітас Одеса УГКЦ».
Даний підхід Карітасу, спрямований на професійне вдосконалення співробітників і використання інноваційних методик є новаторським і його схвалюють і представники ПРООН. Як зазначила Олена Савчук, спеціаліст з кейс-менеджменту, правових та психологічних послуг Програми розвитку ООН, «кейс-менеджмент є одним з провідних напрямків другого етапу проектів допомоги ВПО, які фінансуються ПРООН. Карітас унікальний в тому, що даний підхід перейшов і в інші проекти організації та продовжує розвиватися поза рамками нашого конкретного проекту. Окрім того, серед усіх наших отримувачів гранту Карітас найбільше вкладає в розвиток персоналу. Я впевнена, що навички короткотермінової терапії підвищать потенціал учасників та покращать здатність справитися з комплексними ситуаціями клієнтів».
Проект «Швидке реагування на соціальні та економічні проблеми внутрішньо переміщених осіб в Україні» реалізується ПРООН за фінансової підтримки Уряду Японії і в партнерстві з Урядом України, регіональною та місцевою владою.
Tags: