Image

Усе можливо, але це вимагає праці. Інтерв’ю з Анною Мазур

0 Comments

Соціальний портал «Кар’єра для нового життя» допомагає у працевлаштуванні людям із соціально незахищених верств населення. Ми поспілкувалися з Анною Мазур про особливості пошуку роботи для людей з інвалідністю, жінок із дітьми та людей старшого покоління.

Анна Мазур – керівник і засновник кар’єрного порталу Happy Monday, автор програми професійного наставництва MakeMeBetter, куратор платформи партнерств бізнесу та громадського сектору Pro Bono Club Ukraine.

Анно, порадьте, як побудувати стратегію пошуку роботи людям із соціально незахищених верств населення?

Для початку потрібно визнати – швидко знайти роботу, швидше за все, не вийде. На сьогоднішній день проблема з дискримінацією в нашій країні існує. І працевлаштування – це не гіпотетичне спілкування з ефемерною організацією. Це завжди люди, яким властиві суб’єктивні оцінки й помилкові судження.

У першу чергу, варто прийняти те, що проблема є. Інакше можна опинитися в позиції жертви: можливостей немає, ніхто не відповідає, нікому я не потрібен, на мені слід поставити хрест ….

Потрібно зрозуміти, чого ви хочете, що можете, у який діяльності ваші навички й бажання перетинаються. І це не тільки про професію. Це й про вид зайнятості, графік, оточення, заробітну плату й багато іншого.

А емоції заважають у пошуку роботи або зміні діяльності. Вони закривають можливості й заважають бачити альтернативні варіанти. Тому важливо заспокоїтися, прийняти ситуацію та розібратися, які дії у вашому випадку будуть ефективними й приведуть до результату.

Перший крок – зрозуміти, чого ви хочете. Особливо якщо ми говоримо про зміну діяльності. У цій ситуації ніхто, крім вас, не знає правильної відповіді. Вам можуть допомогти чи підказати, але ніхто не скаже точно. У нас є онлайн-журнал Happy Monday Talks із корисними матеріалами, є кар’єрне тестування, адаптоване під аудиторію 20+, є кар’єрні консультанти, які можуть допомогти. Але це завжди ваша особиста робота. Потрібно зрозуміти, чого ви хочете, що можете, у який діяльності ваші навички й бажання перетинаються. І це не тільки про професію. Це й про вид зайнятості, графік, оточення, заробітну плату й багато іншого.А

А наскільки потрібна допомога кар’єрних консультантів, коучів, наставників у процесі пошуку роботи?

Усе дуже індивідуально. Наставники дають розуміння сфери зсередини. До них корисно звертатися, коли ви вже знаєте, куди хочете потрапити, але поки не розумієте, як це зробити. Наприклад, людина хоче стати дизайнером, але в оточенні немає нікого, хто був би пов’язаний із цією професією. Тоді наставник може порадити, що читати, де вчитися, які компанії краще вибирати для першої роботи.

Кар’єрні консультанти й коучі можуть допомогти в моменти прийняття рішення, оцінки внутрішніх і зовнішніх факторів, інвентаризації власних навичок і можливостей.

Але рішення все одно приймати вам. І якщо виділяти на це час, аналізувати та вперто рухатися вперед, можна й самостійно вирішити обидва завдання. Але наставники та консультанти допомагають пройти цей шлях швидше, ефективніше й трохи простіше.

Які перспективні галузі або професії ви бачите зараз? Кого компанії готові брати на роботу?

Варто звернути увагу на нові й сучасні професії: інтернет-маркетинг, дизайн, програмування. За 2-3 роки в них можна досягти хорошого рівня професіоналізму й заробітку. Але я чергу рекомендую йти від себе – що подобається, де хочеться розвиватися. Потім вибирати компанії, де є те, що вам потрібно, і вибудовувати стратегію працевлаштування. Є компанії, які впроваджують програми працевлаштування людей з інвалідністю, стажувань і вакансій для людей 45+. Краще відразу шукати саме такі, а не терпіти мільйон відмов від менш свідомих учасників ринку.

Важливо звернути увагу на підхід до пошуку роботи. Які стратегії існують?

Перша стратегія: ви розмістили резюме й сидите чекаєте, поки вам напишуть. Імовірність, що напише той, хто вам потрібен, і на умовах, які вам підійдуть, близька до нуля. Тому сидіти й чекати – не вихід. Я чую дуже багато скарг: «Я всюди розмістив резюме, і нічого не відбувається». Але ця стратегія – це навіть не пошук роботи, це пасивне очікування принца на білому коні.

Друга стратегія в пошуку роботи – це проактивний підхід:

  1. самостійно писати й проявляти ініціативу;
  2. якісно підготувати своє резюме;
  3. запитувати про рекомендації та відпрацьовувати їх.

Я часто бачу одну й ту ж помилку. Людина скаржиться, що на ринку жахлива дискримінація і її в 45 років ніхто не бере через вік. Відкриваєш її резюме, а там просто страх і жах … Людина професійно не підготувала документ, із яким вона шукає роботу, але при цьому впевнена, що їй відмовляють виключно через вік.

Дуже важливо якісно підготуватися до пошуку роботи. В обов’язковому порядку повинні бути:

  • якісне резюме: акуратно оформлене, з ключовими словами, цифрами, структуроване й без помилок;
  • супровідний лист: грамотний, який дає зрозуміти, кому й чому ви пишете, що ви можете запропонувати компанії;
  • заповнені профілі в соціальних мережах: рекрутер буде переглядати ваш профіль, бо він хоче дізнатися більше про ваші інтереси й особистісні особливості, тому добре, якщо там будуть не тільки репости кішечок та останніх політичних новин;
  • діловий email і ввічлива комунікація.

Це все – домашня робота, яка може істотно підвищити ваші шанси на працевлаштування.Я думаю, що потрібно доносити позитивні приклади до роботодавців. Як можна ширше висвітлювати кейси успішного працевлаштування в інформаційному просторі.

Анно, ми з вами поговорили про претендентів. А як можна донести роботодавцям інформацію про те, що різноманітність співробітників дає економічний результат?

У мене в команді різниця у віці співробітників 26 років. Це врівноважує колектив, робить його цікавим, допомагає подивитися на одну й ту ж ситуацію з різних ракурсів. Я завжди намагаюся розповідати про це, щоб міняти помилкові переконання роботодавців щодо цього.

Люди є різні. Є претенденти, які в двадцять відчувають себе на шістдесят й поводяться відповідно. А є люди, які в п’ятдесят мисленням, гнучкістю та енергією дадуть фору багатьом молодим. Навіщо ці стереотипи? Вони тільки обмежують можливості роботодавця знайти свою людину.

Якщо нам надсилають вакансії, де вказані вікові обмеження, ми намагаємося переконати роботодавців, що це не тільки формально суперечить законодавству, але й об’єктивно не важливо. Люди є різні. Є претенденти, які в двадцять відчувають себе на шістдесят й поводяться відповідно. А є люди, які в п’ятдесят мисленням, гнучкістю та енергією дадуть фору багатьом молодим. Навіщо ці стереотипи? Вони тільки обмежують можливості роботодавця знайти свою людину.

Які навички знадобляться зараз у процесі пошуку роботи?

Я часто ставлю це питання роботодавцям. 8 із 10 відповідають – адекватність. Це комплексне поняття, яке можна розкласти на:

  • уміння працювати в команді, слухати, аргументувати свою точку зору;
  • здатність працювати з великою кількістю інформації;
  • навички ділової комунікації;
  • емпатію;
  • гнучкість;
  • готовність учитися й пізнавати нове;
  • знаходити виходи зі складних ситуацій;
  • брати на себе відповідальність.

Є ще важливі навички, які більше відносяться до hard skills – уміння працювати з сучасними технологіями, з поштою та документами, уміння підготувати презентацію, знання англійської мови.Якщо ми говоримо про великі міжнародні організації, то там часто перший етап відбору – це комп’ютерний відсів за ключовими словами в резюме. Сьогодні навіть людина, яка займається підбором персоналу, витрачає на одне резюме близько 6 секунд. Це швидке сканування на відповідність вимогам вакансії, той же пошук за ключовими словами. Тому процес підготовки резюме та супровідного листа стає все більш важливим.

Свого часу всі писали про боти, які роблять первинний відбір кандидатів. А які тенденції відбору персоналу потрібно враховувати нині?

Ключові слова – це слова, якими роботодавець описує вакансію. Особливо в частині про вимоги та обов’язки. Коли ви відправляєте резюме, використовуйте саме ті формулювання, які вказані в оголошенні про роботу.Це величезна робота, яку потрібно планувати, прописувати, систематизувати. Важливо при цьому пам’ятати про конверсію: якщо ви молодий спеціаліст із хорошим досвідом роботи, у вас буде, наприклад, 1 відгук на 10 відправлених резюме. Якщо у вас є інвалідність або пропуск у роботі через декрет – це завжди погіршує конверсію. У цьому випадку конверсія може бути 20 до 1 або 40 до 1. Потрібно бути готовим до цього й не сприймати як катастрофу. Планомірно надсилайте кожного дня двадцять резюме з прописаними під вакансію ключовими словами й хорошими супровідними листами – і вас чекає успіх.

Анно, ми говорили про пошук роботи, але є ще такі можливості, як самозайнятість, підприємництво, фриланс. Які є складнощі, якщо хочеш відкрити свою справу?

Нещодавно, коли я виступала в центрі зайнятості, теж було порушено це питання. Від аудиторії була маса негативу. Говорили про те, що в цій країні робити бізнес можливо, тільки якщо ти син олігарха. Я думаю, що основна проблема – це ставлення до проблеми, початковий настрій на програш. У решті випадків усе можливо.

Потрібно просто почати діяти. І робити це слід проактивно й наполегливо. Швидко не буде. Але якщо системно, регулярно, наполегливо та з позитивом – то все можливо.

За останні кілька років дуже спростилася процедура реєстрації бізнесу, валютних операцій, можливість проводити міжнародні угоди. Є багато платформ типу Upwork або Etsy, які дозволяють продавати свої послуги чи продукти на весь світ. Потрібно просто почати діяти. І робити це слід проактивно й наполегливо. Швидко не буде. Але якщо системно, регулярно, наполегливо та з позитивом – то все можливо.

Categories: Новини

Залишити відповідь