Image

Супервізія від Карітасу – техніка розвитку професійної ідентичності педагогів

0 Comments

В межах проєкту «Психосоціальний супровід (ПСС) для дітей та батьків/опікунів у буферній зоні на сході України» 8-10 січня тренери НаУКМА провели 3 модуль «Програми професійного зростання та емоційної підтримки педагогів».

Навчання проходило на платформі Zoom. Під керівництвом досвідчених тренерів Оксани Залеської, Ольги Федорець, Катерини Клюзко, учасники заходу заглиблювалися в тему супервізії, розвивали професійні навички, дізнавалися про нові методи роботи, відточували майстерність, ділилися своїм досвідом.

Учасники розібратись в тому, що таке супервізія взагалі, розглянути практичні моделі ведення супервізійної роботи: контакт з клієнтом, переформулювання скарги в запит, «чарівні» питання, зворотній зв’язок, мотивація. Опрацювали схему індивідуальної супервізії.

Цікавим і новим для учасників було на собі відчути, як супервізія допомагає у розв’язанні професійних проблем. Педагоги змогли відпрацювати отримані навички практично – приміривши на себе роль, як клієнта, так і супервізора.

Справжньою родзинкою заходу стало проведення демонстраційної сесії, на якій тренери показали «вищий пілотаж» проведення індивідуальної супервізії.

Корисним був блок, в якому було розглянуто принципи та навички системного мислення. «У сучасному світі людину оточують не поодинокі елементи, а системи з компонентів, що здійснюють цілісні функції, тому системне мислення важливо мати кожній людині, а навчатися мислити цілісно», – наголосила тренер.

Особливо корисним в процесі супервізії є головний зміст відносин: спільне дослідження, аналіз і професійний діалог.

Може виникнути питання: «Навіщо супервізія педагогам?

Для чого, щоб вчитель зміг:

● Краще розуміти дитину.

● Краще усвідомлювати власні почуття та реакції під час взаємодії.

● Досліджувати свої установки та змінювати їх.

● Знаходити інші шляхи в роботі з цим та подібними випадками.

● Запобігати емоційному вигоранню.

Яка ж основна задача стоїть перед майбутніми супервізорами: Допомогти педагогу відчути, що його приймають, цінують, розуміють – тільки так він зможе відчути себе в безпеці та буде достатньо відкритим для того, щоб подивитись на себе та дозволити собі змінюватись, а також оцінити себе та власні можливості. Також буває, що педагог пригнічений стресом, тривогою, гнівом, страхом. Тільки, якщо він відчує себе достатньо безпечно він зможе обговорювати ці неприємні емоції та повністю усвідомити їх.

Один з критеріїв успіху навчального заходу це те, що отримані знання не забуваються, а активно використовуються учасниками, саме тому весь січень учасники і надалі продовжать розширяти діапазон наявних умінь: виконуватимуть домашні завдання на онлайн платформі, переглядатимуть відеоматеріали, працюватимуть в групах, зустрічатимуться з тренерами.

Після закінчення навчання учасники пройдуть сертифікацію та зможуть самостійно організовувати супервізії у своїх школах.

Відгуки учасників заходу:

«Побудова довірливих відносин з клієнтами, «чарівні» питання до кейсу, перетворення скарги в запит – ці навички проведення супервізії були для мене важливими. Час провела не дарма. Для мене нові виклики- стимул для подальшої роботи та розвитку».

Світлана Сковальчинська

«Три дні пройшли в роботі і напрузі. Сподобалося, що коли задаєш запитання- отримуєш відповідь. Для мене було корисним вправлятися у задаванні питань. Отримані знання планую використовувати в своїй діяльності».

Людмила Шевченко

«Найважливіше – група дала можливість відчути емоційну підтримку та почути про схожі ситуації, але іншу поведінку учасників. Я стала більш відкритою. Я більше почну говорити про свої почуття, навіть якщо це не легко».

Дар’я Долга

«Прекрасний настрій. Для мене важливі – практичні вправи. Дякую всім, за підтримку та за те що були зі мною. До зустрічі!»

Оксана Шахова

«Я для себе зрозуміла чим супервізя відрізняється від коучінгу, дізналася про чинники, що пливають на встановлення контакту, разом з тим спробувала разом з клієнтом випробувати «гелікоптерну здатність» супервізії . Встановлення образу ситуації на підставі відповіді клієнта-  для мене «зона росту». Це навчання дало мені можливість стати більш толерантною до деяких “шкільних моментів».

Інна Пухаляк

«Підтримуюча увага до педагогів надзвичайно важлива. Вчителі – живі люди і потребують дружньої підтримки та різновекторного розгляду ситуацій. Важливо, що зараз в моєму інструментарії є два формати- групові зустрічі «Відкриті діалоги» і індивідуальні супервізії. Є з чим працювати! Ще раз дякую групі і тренерам за можливість подивитися на деякі речі збоку».

Жанна Стехіна

«Навчання  проходило захоплююче, цікаво. Приємно, що людям, зрозумілі твої думки. Безмежно вдячна тренерам. Взагалі, багато винесла з цих трьох днів. Всім нам успіхів в нашій новій ролі..»

Олена Ганжерлі

«Три насичених дні. Поруч зі мною 15 листів нотаток. Є чому навчатися! Отримуєш стільки вражень … І взагалі починаєш дивитися на різні ситуації в роботі педагогів  по-іншому. Методи навчання ефективні та дієві. Обговорювалися дуже важливі життєві речі».

Людмила Спірке

«Я вдячна за тренінг. Проходжу навчання вже друге, оновити знання – важливий етап у професійному зростанні. Для мене важливий був зворотний зв’язок від професійних тренерів. Команда учасників склалася дуже позитивна і підтримуюча. Необхідно тренуватися і працювати над моментами, які ще не дуже зрозумілі ,але в той же час знати свої «сильні сторони». Тож майбутні супервізори, я переконана, – у вас все  вийде! Чарівне слово – пробувати! Пробуйте! Успіхів».

Наталія Анісімова

«Теоретична частина мені дається легко, а з практичними вправами довелось гарно попрацювати. Відпрацювання навичок в «безпечному середовищі», дуже допоміг. Дякую тренерам, за те що ви були поруч, ви підказували і направляли».

Наталія Шевченко

«Дякую  учасникам за відкритість, за готовність ділитися власним досвідом, різними емоціями. Вдячна  за витримку та стійкість, за випробування і терпіння. Я сама побувала в різних ролях, і для мене це ціно».

Оксана Залеська

Коли ми дивуємося- ми найкраще запам’ятовуємо. Педагогіка здивування – сучасний напрям у дослідженні навчання. В основі лежить принцип врахування інтересів, життєвої ситуації, особливостей і рівня розвитку, а також активності і свободи творчості.

Ми протягом 3 днів плавно та поступово пливли по цьому океану знань. Ви всі навчитеся і Програма змін обов’язково запрацює…І життя і ваше і людей поруч – зміниться найкраще. Запалає новими вогниками.

Катерина Клюзько


Якщо Ви бажаєте пожертвувати кошти Карітасу України та підтримувати благодійний проект – перейдіть за посиланням: https://caritas.ua/donate/

Categories: News | Новини

Залишити відповідь