Image

Створено посібники в рамках проекту «Лобістські заходи Карітасу України»

0 Comments

Практична діяльність недержавних надавачів соціальних послуг в контексті впровадження Реформи надання соціальних послуг засвідчила існування проблеми застосування визначених нею новітніх механізмів.

Поряд з іншими чинниками, що так чи інакше впливають на якість впровадження реформи, зокрема, проблеми зумовлено з поміж іншого недодержанням вимог, визначених законодавством механізмів, таких як, організації та проведення конкурсів із залучення бюджетних коштів на здійснення соціального замовлення.

Натомість саме організація здійснення соціального замовлення, і особливо, рівень його впровадження, як невід’ємна частина Реформи, значною мірою здатна забезпечити належну якість і ефективність всього процесу реформування, що безумовно має сприяти адекватному впливу на паритетність відносин між державними та недержавними надавачами соціальних послуг. Адже відповідний рівень якості надання соціальних послуг, що є надійним гарантом задоволення потреб одержувачів  і правильного застосування державних стандартів соціальних послуг, допомагає затвердженню в державі основних принципів реформи системи надання соціальних послуг.

Водночас недооцінка значимості правильного застосування норм Закону України «Про соціальні послуги» або ігнорування чи спрощення органами місцевої влади підходів до залучення недержавних суб’єктів до надання соціальних послуг та можливостей отримання бюджетного фінансування, може привести до численних законодавчих та правозастосовних помилок.

Правила оформлення конкурсної пропозиції на соціальне замовлення соціальних послуг покликані роз’яснити надавачам соціальних послуг основні вимоги законодавчої техніки підготовки конкурсної пропозиції для того, щоб збільшити шанси на перемогу власної конкурсної  заявки на надання соціальних послуг із застосуванням механізму соціального замовлення.

Реформа соціальних послуг в Україні має гарантувати рівні умови для всіх надавачів соціальних послуг щодо доступу до ринку послуг і бюджетного фінансування. Саме отримувач соціальних послуг має бути спроможний обрати для себе надавача соціальної послуги державної, комунальної чи приватної форми власності, за яким буде скеровуватися фінансування незалежно від форми власності надавача послуг.

Досвід незалежних надавачів, вказує на труднощі як в процесі подання документів для участі у процедурах соціального замовлення, так і при підготовці самої пропозиції, зокрема здійснені розрахунків вартості послуг, відповідно до Методичних рекомендацій розрахунку вартості соціальних послуг (наказ Мінсоцполітики  від 7 грудня 2015 року N 1186) (далі – Методика 1186). Це вимагає практичних порад щодо простої і правильної підготовки розрахунків вартості послуг.

Додаткові роз’яснення щодо постановки акцентів уваги та найпростішого підходу у розрахунку вартості соціальних послуг викладені в даній Інструкції з підготовки розрахунку вартості соціальних послуг відповідно до Методики 1186. У ній, на конкретних прикладах, подані поради щодо ефективного здійснення переходу до нових фінансових механізмів у наданні соціальних послуг та практичні методи розрахунку вартості соціальної послуги недержавними надавачами для участі в конкурсах по виконанню соціального замовлення в місцевих громадах.

Скачати посібники можна за посиланням: https://caritas.ua/vidannya/

Обидва видання готувалися в рамках реалізації проектів «Лобістські заходи Карітасу України 2017-2018» і «Лобістські заходи Карітасу України 2018-2019» командою юристів та експертів проекту: п. Іриною Тарабукіною, п. Ростиславом Кісем, п. Іриною Маєвською та п. Олесею Балян.

Categories: News | Новини

Залишити відповідь