Image

Карітас допомагає дітям витримувати стреси та відновлюватись після них

0 Comments

Багато дітей у своєму житті часто стикаються зі стресовими ситуаціями. Це стосується не тільки тих, що проживають у буферній зоні, або змушені були залишити свій дім і переїхати до іншого міста чи селища; кількість таких дітей значно більша. Конфлікти в школі та дома, високі вимоги, складнощі у спілкуванні, негативні емоції, вікові кризи – все це є стресовими факторами.

Дорослим важливо розуміти, що переживання дитини в ситуації стресу можуть бути набагато інтенсивнішими ніж у дорослої людини, бо в дитини ще немає великого життєвого досвіду справлятися зі складнощами.

Саме тому важливе доросле завдання – не стільки захистити дітей від щоденних та випадкових стресів, скільки навчити, допомогти, створити умови, в яких ті могли б впоратися зі стресами, долати їхні наслідки, відновлюватись та рухатись далі.

Проєкт Карітасу Краматорськ «Психосоціальний супровід (ПСС) для дітей та батьків/опікунів у буферній зоні на сході України» продовжує роботу в напрямку формування здатності дітей протистояти стресу: стресостійкість, управління стресом, толерантність, чутливість до стресу, опірність стресу.

Як? Через ефективний інструмент – проведення циклу занять «Безпечний простір» у школах, де реалізовується проєкт: с. Берестове, смт. Миронівський (школа №1), с. Верхньокам`янське, смт. Луганське, с. Званівка, с. Орлівка.

В кожному навчальному закладі працюють 2 фахівців Карітасу, які проводять заняття для дітей та підлітків.

За період навчання за напрямком «Безпечний простір» учні опанують такі теми:

  • Встановлення контакту.
  • Вивчення потреб.
  • Навчання керування реакціями.
  • Навички розв’язання проблем.
  • Посилення ролі позитивних активностей.
  • Навчання позитивному мисленню.
  • Відновлення соціальних контактів.

Що дають заняття:

– формування у дітей навички самостійного психоемоційного відновлення після пережитих стресових подій;

– розвиток і вдосконалення комунікативних навичок, емоційно-вольової саморегуляції поведінки;

– створення в дитячому колективі атмосфери прийняття, доброзичливості, відкритості, взаєморозуміння і підтримки.

Кожне заняття ґрунтується на пошуку і розвитку ресурсів дитини та її найближчого соціального оточення. Щоб зацікавити дітей соціальні працівники Карітасу використовують різноманітні форми та методи – робота з дидактичними матеріалами, ігри, вікторини, дискусії, обговорення, тренінгові вправи, тощо. Обов’язковим елементом є прийняття правил, аби учням в середовищі взаємодії було комфортно та безпечно. Діти із задоволенням беруть участь в заняттях.

Стреси є неодмінною частиною нашого життя. Заховатись від них не можливо, проте можливо навчитися життєстійкості й психологічної відновлюваності.

Categories: News | Новини

Залишити відповідь